آفتاب
فردا در تهران برگزار می شود؛

مشارکت اروپایی ها در هشتمین نمایشگاه معدن، سنگ و ماشین آلات ایران

مشارکت اروپایی ها در هشتمین نمایشگاه معدن، سنگ و ماشین آلات ایران

تهران- ایرنا- مشارکت 40 شرکت خارجی از جمله ایتالیا، آلمان ، اسپانیا، روسیه در کنار 210 شرکت داخلی در هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته که فردا ( دوشنبه ) در تهران گشایش می یابد .

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد اجرایی این نمایشگاه ، چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برای این نمایشگاه پیش بینی شده است و در آن کارخانه های سنگبری، معادن سنگ ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولیدکنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان در کنار یکدیگر حاضر شده اند.
وسعت این نمایشگاه 10 هزار متر مربع است که بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 9 کشور مختلف جهان حضور و مشارکت دارند. از این تعداد 210 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، اسپانیا، پرتغال، روسیه، کره جنوبی و چین حضور دارند.
قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه هیات های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا،ترکیه و افغانستان با حضور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی، با تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن های تولیدی سنگ کشورمان مذاکرات تجاری داشته باشند.
هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن و ماشین آلات وابسته با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نام انجمن سنگ ایران و از سوی شرکت روشان برگزار می شود.
چهار روز برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات به ترتیب روز اول: به نام معدن، دوم : روز صادرات،سوم :روز فرآوری و چهارم: روز دانشجو و دانشگاه نام گذاری شده است. متناسب با نام هر روز، نشست ها و کارگاه های مختلف آموزشی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه برگزار خواهد شد.
اجرای مسابقه سنگ تراشی با قلم و چکش برای نخستین بار توسط دانشجویان رشته مجسمه سازی با نظارت اعضای هیات علمی دانشگاه، اجرای معماری توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محل نمایشگاه و انتخاب غرفه برتر توسط استادان معماری و طراحی داخلی از برنامه های جنبی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات است.
به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار معادن فعال کشور را پنج هزار و 400معدن ذکر کرده که از این تعداد حدود یک هزار و 800 معدن سنگ تزیینی و ساختمانی است که یک هزار و 200 معدن آن فعالند.
همچنین ایران یکی از پنج کشور شاخص تولیدکننده سنگ در دو دهه گذشته به همراه چین، ایتالیا، هند، اسپانیا معرفی شده است .
علاوه براین برابر آمارهای منتشر شده، تعداد سنگبری های کشور بالغ بر 6 هزار واحد است که حدود 50 درصد آنها در استان تهران فعالیت دارند .
قرار است هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از فردا ( دوشنبه ) تا 31 تیرماه از ساعت 10 تا 18 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای بازدید کنندگان باشد.
اقتصام** 1559 **1561
کد N1346983

وبگردی