آفتاب

یکشنبه سیاه تامین اجتماعی در دولت قبل شکل گرفت/حیات خلوت هیچ گروهی نیستیم

یکشنبه سیاه تامین اجتماعی در دولت قبل شکل گرفت/حیات خلوت هیچ گروهی نیستیم

ایلنا: نوربخش با بیان اینکه در دولت قبل اتفاقات بی‌نظیری در این سازمان رخ داد که منجر به این شد که بدهی تامین اجتماعی که در سال 84 ، 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده در سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان تقلیل یافت، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که این سازمان حیات خلوت هیچ گروه و یا باندی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی این سازمان را به خانه‌ای تشبیه کرد که در آن زلزله 8 ریشتری اتفاق افتاده که باعث آن دولت قبل بوده است.

تقی نوربخش گفت: در سال 95 ماهانه 5 هزار و 200 میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده که رقم آن یک و نیم برابر یارانه‌ها است این در حالی است که 3 هزار و 400 میلیارد تومان مستمری، 210 میلیارد تومان بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان خرید خدمات درمانی و 400 میلیارد تومان بابت هزینه املاک سازمان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: در دولت قبل اتفاقات بی‌نظیری در این سازمان رخ داد که منجر به این شد که بدهی این سازمان که در سال 84 ، 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده در سال 92 ، 60 هزار میلیارد تومان بشود.

نوربخش ادامه داد: مهمترین دلیل افزایش این هزینه‌ها، 18 قانون بدون منبعی بوده که در دولت قبل یا در مجلس گذشته به تصویب رسیده که از جمله می‌توان به مشاغل و سخت و زیان آور اشاره کرد که بار مالی بسیار سنگینی را بر دوش سازمان نهاد این در حالی است که هزینه‌های دیگری همچون تعدیل نیروی انسانی، خرید خدمت و معافیت‌های قانونی از دیگر هزینه‌ها بوده است.

نوربخش ادامه داد: برای اجرای قانون همسان‌سازی که یک تبصره در بودجه دولت گذشته است 7 هزار و 900 میلیارد تومان بار مالی برای سازمان ایجاد شده است که چندین برابر فیش‌های حقوقی تبعات دارد.

وی افزود: در سال 92 از بودجه 31 هزار میلیارد تومانی سازمان 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت این در حالی است که علاوه بر این کسری بودجه حیثیت سازمان به شدت تضعیف شده است یکشنبه سیاه که در سازمان تامین اجتماعی دولت قبل شکل گفت و رئیس سازمان به همراه برادر یکی از روسای قوا در حال انجام مذاکره بودند و نشان دادن فیلم آن در مجلس شورای اسلامی حیثیت این سازمان را خدشه‌دار کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته تلاش شده با وجود مشکلات فراوان، این سازمان به حیات خود ادامه دهد اما باید توجه داشت که مستمری مانند پروژه عمرانی نیست که بتوان آن را متوقف کرد یا پرداخت‌های مربوط به آن را انجام نداد بلکه مردم 30 سال کار می‌کنند تا در دوران بازنشستگی مستمری بگیرند.

نوربخش تصریح کرد: اکنون به جرأت می‌توانم بگویم که این سازمان حیات خلوت هیچ گروه و یا باندی نیست ضمن اینکه خط قرمز ما سلامت اداری است به طوری که در سال 92 دبیران 6 هیئت تشخیص از مجموع هشت هیئت را به دلایل مسائل مالی اخراج کردیم و تحویل دادگاه دادیم.

وی در پایان تصریح کرد: در موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور با فعالان اقتصادی همفکر هستیم به همین دلیل با دستور وزیر کار فرصت 1200 گانه مشاغل سخت و زیان‌آور به 13 ردیف کاهش یافت.

کد N1346904

وبگردی