آفتاب

درباره اسدی دیروز و اسدی امروز/ پشت پرده سکوت آقای دبیرکل چیست؟

درباره اسدی دیروز و اسدی امروز/ پشت پرده سکوت آقای دبیرکل چیست؟

شاید کمی دیر شده؛ هم برای بازخوانی این خبر که علیرضا اسدی در پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ابقا شده است و هم برای تبریک به آقای دکتر. اما برای پرسیدن چند سئوال ساده هیچ وقت دیر نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علیرضا اسدی در قبال کارلوس کی‌روش دو موضع کاملا متفاوت داشته است؛ او در برهه‌ای که علی کفاشیان ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت خیلی زود خود را به منتقد شماره یک سرمربی تیم ملی تبدیل کرد. هر چند کی‌روش نیز از خجالت او درآمد و در مصاحبه‌ای شانه‌هایش را بالا انداخت. خندید و گفت: «اسدی چه کسی است؟ او را نمی‌شناسم.» اما نزاع ادامه پیدا کرد. اسدی مدعی بود که به خاطر دلسوزی برای فوتبال ملی است که به کی‌روش نقدهای جدی دارد. سعی می‌کرد خود را خونسرد نشان دهد اما تعدد مصاحبه‌هایش علیه کی‌روش بالاخره کفاشیان را به هم ریخت. رئیس وقت فدراسیون فوتبال به او تذکر داد. به کی‌روش هم توصیه کرد که این نزاع رسانه‌ای را تمام کند. اما فایده نداشت. انگار قرار بود آقای دبیر کل هر طور که شده به کی‌روش نکته‌هایی را بفهماند. اسدی حتی مدعی بود که از لحاظ فنی نیز می‌توان این مربی پرتغالی را به چالش کشید. کی‌روش نیز بالطبع این رفتار را درک نمی‌کرد. جواب می‌داد. تند هم جواب می‌داد. حالا از آن روزها خیلی نمی‌گذرد. آقای دکتر از بابت دبیرکلی فدراسیون مهدی تاج خیالش راحت شده است. دیگر خبری از آن نقدها نیست. او سیاست سکوت پیشه کرده است. اما سئوال؛ اگر آن نقدها به نفع تیم ملی و منافع ملی بود چرا حالا خبری از آن نقدها نیست؟ شاید بهتر است پاسخ‌ این سئوال را دبیر کل ساکت امروز یا همان دبیرکل پر سر و صدای دیروز بدهد.

دوباره به خبر مهم چند روز پیش برمی‌گردیم؛ علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال باقی ماند. آیا در پشت پرده اتفاقاتی رخ داد که او در این پست کلیدی باقی بماند؟ چه اتفاقاتی رخ داد که منتقد درجه یک کی‌روش در فدراسیون فوتبال همچنان دبیرکل باقی ماند؟ راستی یادمان نرود او قرار است با مهدی تاج کار کند؛ مردی که آقای دبیر کل اگر خود را آشکارا دشمن او معرفی نمی‌کرد دست کم در مورد این رابطه ابراز دوستی هم نمی‌کرد. شاید پاسخ این سئوال هم همین جمله کلیشه‌ای باشد؛ «وقتی پای منافع فوتبال ملی در میان است جایی برای اختلاف‌های شخصی نیست.» همین جمله که حالا با توجه به مرور اتفاقات گذشته باورش خیلی سخت شده است.

فوتبال ایران اما همواره بر همین منوال حرکت کرده است؛ جایی برای فریاد کشیدن و حریف طلبیدن و سپس به بهانه برخی مصلحت‌اندیشی‌ها سکوت کردن و لب فرو بستن.

ایلنا اگر چه دیر اما ابقای علیرضا اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون مهدی تاج را به او تبریک می‌گوید و از خداوند بزرگ برای ایشان موفقیت روزافزون طلب می‌کند.

 

کد N1346558

وبگردی