آفتاب

استودیوی تلویزیونی حرم رضوی راه‌اندازی می‌شود

استودیوی تلویزیونی حرم رضوی راه‌اندازی می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به خیل عظیم زائران ثامن‌الحجج (ع)، راه‌اندازی استودیوی تلویزیونی حرم مطهر رضوی را راهکاری مؤثر برای ترویج ارزش‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار با «عسکری»، بر اهتمام جدی رسانه در تقریب مذاهب و گفت‌وگوی ادیان با محوریت فرهنگ رضوی تأکید کرد.

وی همچنین توجه به محرومان و تعمیق وحدت بین فُرق اسلامی و تعامل دو نهاد فرهنگی آستان قدس رضوی و صدا وسیما را برای ترویج فرهنگ رضوی ضروری دانست.

 «رئیسی» همچنین با بیان زوایایی از اشتراکات فرهنگی - مذهبی کشورهای مسلمان افزود: با توجه به ورود و خروج خیل عظیمی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) به مشهد، راه‌اندازی استودیوی تلویزیونی حرم مطهر رضوی از جمله راهکارهای ملکوتی مؤثر در ترویج ارزش‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

رئیس صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار از مشهد به‌عنوان مهم‌ترین قطب معنوی کشور یاد کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های اتحاد و تقریب مذاهب اهمیتی دو چندان دارد و لازم است مساجد به‌عنوان کانون‌های مردمی تقویت و حمایت شوند.

 عسکری اهتمام ویژه رسانه ملی به ترویج فرهنگ رضوی و عترت و نقش مساجد در ارتقای باور‌ها و اعتقادات مردم را یادآور شد و تصریح کرد: اگر مساجد فعال شوند و جایگاه محوری مساجد احیا و محقق شود، کشور مصونیتی دو چندان می‌یابد.

رئیس رسانه ملی همچنین مشارکت افزایی عموم مردم به‌ ویژه جوانان را در آیین‌های معنوی مساجد مفید دانست و گفت: غبارروبی مساجد و معرفی فعالان عرصه مساجد از جمله اقدامات مؤثر است.

وی تولیدات در قالب مستند، فیلم، نمایش‌های کوتاه را زمینه مناسبی در گسترش همکاری‌ها عنوان کرد و افزود: در شرایط امروز که فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگین رسانه‌ای معاند است، حرکت در این راه همتی مضاعف می‌طلبد.

عسکری در عین حال نسبت به پوشش رسانه‌ای رخدادهای معنوی و آئین‌های ویژه حرم مطهر رضوی اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار درباره تولیدات آستان قدس رضوی و پخش از شبکه‌های قرآن و معارف و شبکه‌های سراسری تبادل‌نظر شد.

کد N1346541

وبگردی