آفتاب
مقام مسئول در وزارت بهداشت:

زنان بیش از مردان به مصرف مواد محرک رو می آورند

زنان بیش از مردان به مصرف مواد محرک رو می آورند

تهران - ایرنا - رئیس مرکز سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم زنان در اعتیاد به مواد محرک نسبت به مردان بیشتر است و آنان نسبت به مردان ، بیشتر به مواد محرک رو می آورند.

احمد حاجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: روند رو به رشد اعتیاد در زنان نیاز به آسیب شناسی دارد و زنان در بین مواد اعتیدا آور ، بیشتر به مصرف مواد محرک رو می آورند که علل مختلفی دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین دلایل گرایش زنان به مواد محرک ، باورهای اشتباه آنان درباره موادمحرک است؛ زنان هنگامی که شروع به مصرف ترکیبات محرک می کنند اصلا با هدف مصرف مواد ، این کار را انجام نمی دهند بلکه بطورمثال می خواهند با استفاده از مواد محرک، وزن خود را کاهش دهند.
رئیس مرکز سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت ، ادامه داد: در برخی باشگاه های ورزشی -البته نمی خواهیم همه باشگاه های ورزشی را بدنام کنیم- و در برخی مراکز آرایش زنانه، ترکیبات محرک به عنوان کاهنده وزن و برای تناسب اندام به زنان معرفی و ارائه می شود.
حاجبی به زنان هشدار داد که به هیچوجه به خاطر این باورهای اشتباه به سمت مصرف مواد محرک نروند .
به گزارش ایرنا، هم اکنون یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور بسر می برند که 26 درصد آنان به مواد صنعتی و محرک اعتیاد دارند و 10 درصد از مجموع کل معتادان کشور را هم زنان تشکیل می دهند.
مواد محرک از طریق تاثیرگذاری بر نحوه ارتباط عصب ها عمل می کنند و موجب پدید آمدن حس خماری یا هوشیاری می شوند که برای نمونه می توان به نیکوتین، کوکائین، کافئین، ریتالین، اکستازی، حشیش و آمفتامین (شیشه) ، اشاره کرد. مصرف مواد محرک عوارض جبران ناپذیری از جمله حالات خاص و نابهنجاری و رفتار پرخطر، افسردگی ، تخریب سیستم های عصبی و مغزی و گاهی مرگ می شود.
اجتمام(4)**9185**1776
کد N1346404

وبگردی