آفتاب

تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه آذربایجان غربی با فنلاند

تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه آذربایجان غربی با فنلاند

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با سفیر فنلاند در تهران با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، از سرمایه‌گذاران ...

دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار:استاندار آذربایجان غربی در دیدار با سفیر فنلاند در تهران با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، از سرمایه‌گذاران فنلاند برای حضور در استان دعوت کرد.قربانعلی سعادت در این دیدار گفت: با وجود همسایه بودن آذربایجان غربی با سه کشور خارجی، این استان در امنیت کامل بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه در استان سرمایه‌گذاری کنند، ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

وی آب و هوای مناسب و تولید بیش از 5/ 6 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی، وجود آثار و ابنیه بی‌نظیر تاریخی، مناظر بی‌بدیل طبیعی و معادن مختلف را از مزیت‌های استان برشمرد.سعادت با اشاره به توجه ویژه دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته عملکرد مناسبی برای مدیریت آب در استان وجود نداشت ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اجرای برنامه‌های مختلف مدیریت آب خوشبختانه وضعیت آب دریاچه ارومیه به تثبیت رسیده است. سفیر فنلاند در تهران نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، سرمایه‌گذاران فنلاندی را برای حضور در این استان ترغیب می‌کنیم. هاری کمراینن به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنلاند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک به‌ویژه در حوزه پزشکی و دانشگاهی میان شهرهای مختلف فنلاند با استان وجود دارد.

کد N1345834

وبگردی