آفتاب

مرکل خواستار پایان دادن به خونریزی ها در ترکیه شد

مرکل خواستار پایان دادن به خونریزی ها در ترکیه شد

برلین - ایرنا - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پیامی ضمن محکوم کردن کودتای نافرجام برای براندازی دولت و رییس جمهوری منتخب مردم، خواستار پایان دادن به خونریزی ها در ترکیه شد.

برلین - ایرنا - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در جمع خبرنگاران در برلین ضمن محکوم کردن کودتای نافرجام که با هدف براندازی دولت و رییس جمهوری منتخب صورت گرفت، خواستار پایان دادن به خونریزی ها در ترکیه شد.
به گزارش ایرنا، وی با ابراز تاسف از کشته شدن تعداد زیادی از مردم گفت: برلین در این لحظه در کنار مردمی است که از قانون مداری و دمکراسی حمایت می کنند.
مرکل گفت: این حق یک ملت است که در یک انتخاب آزاد خودش تصمیم بگیرد که چه کسی بر آن حکومت کند. اینکه بخواهیم با تانک در خیابان لشکرکشی کنیم و عملیات هوایی علیه مردم انجام دهیم به نا حق است. هرگونه تغییر سیاسی باید در چارچوب نهادهای سیاسی و دمکراتیک انجام شود.
صدر اعظم آلمان افزود: دولت ما تحولات ترکیه را دنبال می کند و وزارت دفاع کشورمان نیز در تماس تنگاتنگ با سربازهای آلمانی مستقر در پایگاه هواپی اینجرلیک است تا از امن بودن آنها مطمئن شود.
وی گفت: معیار ما قانون مداری، آزادی و دمکراسی پارلمانی است. ما همبستگی خود را با تمام نیروهای سیاسی چه در دولت و چه با گروه های اپوزیسیون که به این ارزش ها اعتقاد دارند اعلام می کنیم .ما امیدواریم که در چارچوب قانون مداری با کسانی که مسئول این کودتا بودند برخورد شود و بعد از اتفاقات کابوس آمیز که ملت ترکیه با آن مواجه شد، صلح داخلی دوباره به این کشور برگردد تا ترکیه بتواند بر این مناقشات خشونت آمیز و تفرقه غلبه کند.
وی با تاکید مجدد بر اهمیت دمکراسی و حفظ حقوق اقلیت های کُرد، افزود: دمکراسی بهترین مبنا برای پیشبرد اهداف یک دولت است.
اروپام**441**456**1144
کد N1345481

وبگردی