آفتاب

دستگیری پنج متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز

دستگیری پنج متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز

کاشان - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز از دستگیری پنج متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، مهدی صادقی اظهارکرد: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس متوجه حضور پنج متخلف شکار با یک خودرو که اقدام به نورکشی در مسیر منطقه کرده بودند، شدند.
وی افزود: متخلفان قصد شکار یک راس گراز وحشی را داشتند که توسط یگان حفاظت این اداره دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
صادقی گفت: پس از بازرسی از خودرو متخلفان، یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه زنی ته پر به همراه 12 عدد فشنگ ساچمه زنی و چهار عدد فشنگ چهارپاره کشف و ضبط شد و پرونده به همراه متخلفان به مراجع قضایی شهرستان تحویل شد.
منطقه حفاظت شده کرکس با بیش از 114 هزار هکتار در غرب شهر نطنز واقع شده است، این منطقه یکی از بهترین زیستگاه های طبیعی فلات مرکزی ایران محسوب می شود و به علت وجود منابع کافی آب و اعتدال شرایط اقلیمی، دارای انواع پوشش گیاهی مرتعی، زینتی و تجاری است.
براساس مطالعات انجام یافته تعداد 290 گونه گیاهی متعلق به 206 جنس و 52 خانواده گیاهی از جمله بادام کوهی، انجیرکوهی، گون، آویشن، درمنه، زیره، زرین گیاه، زنبق وحشی، گیاهان دارویی و درختان و درختچه های پراکنده در منطقه کرکس وجود دارد.
همچنین تعداد 13 گونه پستاندار، 62 گونه پرنده، 12 گونه خزنده و یک گونه دو زیست در منطقه حفاظت شده کرکس شناسایی و ثبت شده است، این منطقه گونه های مختلف جانوران وحشی همچون کل، بز، قوچ و میش وحشی، گراز، گرگ، شغال، روباه، کفتار، پلنگ، گربه وحشی، گربه پالاس ، کبوتر وحشی، کبک، تیهو و تشی را در خود جای داده است.
وجود گونه های کمیاب و نایاب جانوران حفاظت شده، فراوانی جانوران حلال گوشت و همچنین پوشش گرانبهای گیاهی این منطقه مهم فلات مرکزی ایران براهمیت حفاظت و حراست از آن افزوده است.
7408/7430/1772
کد N1345413

وبگردی