آفتاب

حالت آماده باش در تونس پس از شناسایی عامل تروریستی «نیس» فرانسه

حالت آماده باش در تونس پس از شناسایی عامل تروریستی «نیس» فرانسه

تهران – ایرنا - پس از شناسایی هویت عامل حمله تروریستی «نیس» فرانسه، سخنگوی دادگاه بدوی تونس از دادن مجوز برای شروع تحقیقات از تمامی متهمان به قتل و یا کسانی که اقدام به قتل کرده اند، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه الشرق الاوسط، پس از آنکه معلوم شد، عامل حمله تروریستی اخیر فرانسه یک تونسی می باشد، «سفیان السلیطی» سخنگوی دادگاه بدوی شهر تونس اعلام کرد که به دستگاه قضایی این کشور مجوز آغاز تحقیقات از تمامی افرادی که دست داشتن آنها در قتل و یا اقدام به قتل ثابت شده را داده است.
وی افزود: دستگاه قضائی تونس بر اساس بند 83 قانون مبارزه با تروریسم، در این پرونده به دستگاه قضایی فرانسه وکالت قضایی داد.
سخنگوی دادگاه بدوی شهر تونس اظهار داشت: قانون مبارزه با تروریسم به دادگاه های ویژه جنایت های تروریستی اجازه می دهد در صورتی که تونسی ها مرتکب جنایات تروریستی در خارج از این کشور شوند، درخواست وکالت قضایی بدهند.
بر همین اساس وزارت امور خارجه تونس از تشکیل کمیته بحران به منظور بررسی پیامدهای عملیات تروریستی نیس برای تونسی های مقیم فرانسه، دریافت گزارش رسمی از سوی مسئولان فرانسوی درباره جزئیات این حمله و تابعیت قربانیان آن خبر داد.
طبق اعلام وزارت خارجه تونس، دو تونسی در حمله نیس کشته شده اند.
تونس به شدت این حمله تروریستی را محکوم کرد و آن را اقدامی «تروریستی و بزدلانه» خواند و کل جامعه جهانی را به اتحاد برای مبارزه با تروریسمی که نه مرزهای انسانی و نه اخلاقی و نه مذهبی برای جنایات خود قائل است، دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن و شادمانی روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و 202 نفر نیز مجروح شدند که حال 18 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.
گروه تروریستی «داعش» مسئولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفت.
خاورم**9364**1144
کد N1345374

وبگردی