آفتاب
رئیس انجمن داروسازان ایران:

داروساز هم سطح فروشنده شده است

داروساز هم سطح فروشنده شده است

تهران - ایرنا - رئیس انجمن داروسازان ایران گفت:انتظارات داروسازان مورد غفلت قرار گرفته است و آنان به صورت داروفروش درآمده و هم سطح فروشنده شده اند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، رهبر مژدهی آذر این مطلب را روز شنبه در اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران و مراسم گرامیداشت استاد فقید دکتر عباس شفیعی، عنوان کرد.
رئیس انجمن داروسازان ایران به فزونی دانش آموختگان داروسازی و وجود نگرانی ها بابت این فزونی اشاره کرد و در عین حال این نکته را هم مدنظر قرار داد که بدون توجه به مسائل اقتصادی داروخانه ها، قدم به قدم داروخانه تاسیس شده است.
وی هشدار داد: اگر به حال داروسازان فکری نشود، تمام هزینه های صرف شده برای تجویز و مصرف منطقی دارو به باد خواهد رفت.
وی برای سود دارو هم گفت: سودی که برای سایر کالاها دیده شده برای دارو هم تعیین شده است؛ این در حالی است که دارو یک کالای علمی است و با وجود اینکه سود دارو به اندازه کافی نیست، تعرفه داروسازان فقط پنج درصد افزایش داشته است.
این داروسازخاطر نشان کرد: وزارت بهداشت از ارتقای خدمات دارویی غفلت کرده است؛ داروخانه ویترین داروی کشور است اما هیچ توجهی به نوع خدمات عرضه شده در داروخانه ها نمی شود و مشکلات آنها با وجود بازرسی از سوی چهار گروه، ریشه یابی نشده است.
مژدهی آذر همچنین به تاسیس داروخانه های گیاهی و بی توجهی به انجمن داروسازی در این ارتباط اشاره کرد وگفت: انجمن های صنفی، نمادی از دموکراسی در کشورها به شمار می آیند اما اکنون بدون توجه به انجمن داروسازی برای تاسیس داروخانه های گیاهی، تاسیس این داروخانه ها در کلینیک های ویژه و تعرفه خدمات دارویی تصمیم گیری می شود.
ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران و مراسم گرامیداشت یاد استاد فقید دکتر عباس شفیعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و طی آن از خانواده استاد شفیعی معمار داروسازی نوین ایران با اهدای لوح از سوی وزیر بهداشت تقدیر شد.
همچنین در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران از 31 شرکت فعال در حوزه محصولات دارویی و بهداشتی و داروخانه تجلیل و گواهینامه های اشتهار به کیفیت و اهتمام به کیفیت به آنها اعطا شد.
اجتمام(3)**9185**1776
کد N1345103

وبگردی