آفتاب
چند خبر از حوزه کتاب؛

چاپ بیستم کتاب دختران آفتاب وارد بازار شد

چاپ بیستم کتاب دختران آفتاب وارد بازار شد

تهران - ایرنا-چاپ بیستم کتاب داستانی دختران آفتاب تالیف امیر حسین بانکی، محمد دانشگر و محمد رضا رضایتمند از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، دختران آفتاب کتاب روان شناختی و جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است.
دختران آفتاب خواسته است زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند، به خودش، به مردش، به جامعه اش، به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش، همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد.
همین گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می رهاند و نشان می دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.
همسفران دختران آفتاب به سرمنزل تفکری می رسند که انسان را می بیند و اعتبار می بخشد، خواه زن باشد خواه مرد. تفکری که حجاب و غبار شبهه ها، تلالو انوار بی بدیلش را کورسویی خواسته است و چون این غبار، برای همسفران دختران آفتاب فرو می نشیند؛ تلالو آن انوار، آنها را به خانواده و اجتماع می برد. شرافت مادری را در خانواده ای که پایه و اساس انسان سازی است به آنها یادآوری می کند، نقش های اجتماعی و لوازم آن چون روابط زن و مرد، پوشش و حجاب، حیا و غیرت را توضیح می دهد.
سرمنزل مقصود 'دختران آفتاب' دامان پرمهر و محبت مادری است که سرچشمه همه نیکی هاست. مادری که فاطمه خوبی هاست و زهره روشنایی ها. این کتاب از معدود داستان هایی است که بیش از یک نویسنده دارد و سبب آن هم چند جنبه ای بودن محتوای آن است.
چاپ بیستم کتاب ' دختران آفتاب' در 480 صفحه با قیمت 250 هزار ریال و در شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به ادبیات داستانی قرار گرفت.

** کتاب پژوهش مولد و ماندگار که راهنمای گام به گام برای خود توانمند سازی پژوهشی و مولد سازی است، به زودی منتشر می شود.
پژوهش مولد و ماندگار یک کتاب روش تحقیق نیست بلکه راهنمای گام به گام برای خود توانمند سازی پژوهشی و مولد سازی پژوهش ها به جای آموزش مبانی و روش های پژوهش، چگونگی یاد گرفتن و یاد دادن است. پژوهش به معنای خوب پرسیدن پرسش های خوبی است که ارزش پژوهیدن دارند.
این کتاب در 10 فصل تدوین شده و پنج فصل نخست کتاب شامل «چگونه پژوهشی مولد و ماندگار می شود؟»، «چرا اکثر پژوهش ها بی کاربرد می مانند؟»، «چگونه در بافت محدودیت ها پژوهشگری مولد کار شویم؟» «چگونه علاقه مان را به پژوهشی خریدنی تبدیل کنیم؟» و «چگونه پژوهشی مساله مدار طراحی، اجرا و ارائه کنیم؟» است.
«چگونه غنی ترین داده را برای پژوهش مان گرد آوری کنیم؟»، «چگونه در موضوع پژوهش دانش ورز و مرجع شویم؟»، «چگونه در موضوع پژوهش روش شناس و روش ورز شویم؟ ، «چگونه بافت پژوهش را بشناسیم و نشان دهیم که صاحب مساله اند؟» و «چگونه سیاست گذاری کنیم که پژوهش ها مولد شوند؟» عنوان پنج فصل دیگر کتاب است.
این اثر حاصل 12 سال مطالعه و کالبدشکافی پژوهش های مولد و تاثیرگذار، آسیب شناسی پژوهش های بی کاربرد، و آموزش و کوچینگ پژوهش در بافت های گوناگون دانشگاهی و غیردانشگاهی است.
مخاطبان اصلی این کتاب همه کسانی است که کارشان پژوهش، آموزش، ارزیابی، تجاری سازی و سیاستگذاری پژوهش است. همچنین علاقه مند هستند با پژوهش ارزش آفرینی و ثروت آفرینی را تجربه کنند.
در این کتاب خطوط راهنمایی برای بهره برداری از این آموزه ها برای اصلاح نظام آموزش و ارزیابیِ پژوهش کشور و مولدسازی پژوهش ها در سطح کلان ارائه شده است.
فراهنگ**9022**1027
کد N1344520

وبگردی