آفتاب

پیام استاندار کرمان به مناسبت ثبت جهانی قنوات جوپار و بم

پیام استاندار کرمان به مناسبت ثبت جهانی قنوات جوپار و بم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان به مناسبت ثبت جهانی قنوات جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد شهرستان بم پیام صادر کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در پیام ثبت جهانی قنوات جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد شهرستان بم آورده است، در کتیبه زیبای چهارمین ماه از سال 95 خبر مسرت بخش ثبت جهانی قنوات جوپار و اکبر آباد و قاسم آباد شهرستان بم، طلیعه زیبای امید مدبرانه را به کرمانیان و ایرانیان نشان داد تا جهانیان بدانند که این سرزمین پرافتخار در عرصه تمدن و فرهنگ، حرف های ناگفته و بس شنیدنی دارد.
وی ادامه می دهد، ثبت دو اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی طی کمتر از یک سال، نشانی از مدیریت جهادی دولت مردان دولت تدبیر و امید و همت والای فرزندان خلف این دیار ستاره و کویر دارد.
استاندار کرمان می افزاید، پس از ثبت جهانی روستای تاریخی و دستکند میمند، بار دیگر کام کرمانیان و ایرانیان با حلاوت خوش افتخار به شیرینی نشست.
وی آورده است، اینکه در دولت تدبیر و امید دو اثر در استان کرمان به فهرست ثبت جهانی افزوده شده و تعداد آثار ثبت شده جهانی این استان در کنار باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم، به چهار اثر افزایش یافته، نشانی از همت والا و مدبرانه دولت مردان است.
رزم حسینی در پایان این پیام آورده است، در این مجال از تلاش های نماینده ایران در یونسکو، مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیران استان کرمان و مردم فهیم و قدرشناس کرمان تقدیر کرده و توفیق روز افزون آنها را آرزومندم. باشد که حلاوت خوش این هدیه، با ثبت جهانی کویر لوت، صد چندان شود.
3029/1042
کد N1344117

وبگردی