آفتاب

حزب الله لبنان انفجار تروریستی نیس فرانسه را محکوم کرد

حزب الله لبنان انفجار تروریستی نیس فرانسه را محکوم کرد

حزب الله لبنان جنایت تروریستی شب گذشته شهر نیس فرانسه که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از شهروندان این کشور شد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان روز جمعه با صدور بیانیه ای افزود: این فصل دیگری از تروریسم گسترش یافته در جهان است که هیچ فرقی میان بزرگسال و خردسال و سیاه و سفید نمی گذارد و فقط پیروان دین و مذهب مشخصی را هدف قرار نمی دهد و تنها مسئله حائز اهمیت برای این تروریسم قتل و کشتار انسان هاست.

حزب الله عنوان کرد: این جنایت به کشورهای جهان مسئولیتشان را برای ریشه کنی تروریسم و نابودی همه کانال های کمک رسانی و تامین هزینه های آن گوشزد می کند.

در بیانیه حزب الله تصریح شده است: کشورهای جهان باید جلوی توجیه سیاسی اقدامات تروریست ها مانند کشتار و جنایت های اهریمنی آنها علیه بی گناهان را بگیرند.

شب گذشته و همزمان با روز ملی فرانسه یک کامیون با ورود به جمع مردم شرکت کننده در جشن ملی این کشور، تعدادی از آنها را زیر گرفت و کشت. داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفته است، عامل این حمله در پی درگیری مسلحانه با پلیس کشته شد.

در پی این حمله، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این حمله را تروریستی اعلام کرد و وضعیت فوق العاده در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

کد N1343717

وبگردی