آفتاب

مراسم ترحیم مهدیه الهی قمشه ای برگزار شد

مراسم ترحیم مهدیه الهی قمشه ای برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم ترحیم بانوی شعر و ادب، مهدیه الهی قمشه ای عصر امروز درمسجد جامع شهرک غرب با حضور جمعی از مسئولین و علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات برگزار شد.

به گزارش خبرنگارفرهنگی ایرنا، درمراسم ترحیم مولوی پژوه معاصر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و عده ای شاعران و علاقه مندان به ادبیات حضور داشتند.
در این مراسم که درمسجد جامع شهرک غرب برگزارشد، ابتدا حسین محی الدین الهی قمشه ای فیلسوف، ادیب، سخنران، مترجم و نویسنده معاصر ایرانی و برادر مهدیه الهی قمشه ای به سخنرانی پرداخت و در باب نگاه دین به مرگ به منزله پلی برای پیوند به خداوند و رسیدن به آرامش واقعی و پایدار و نگاه ادبیات عرفانی به مرگ به منزله یک خواب و تحقق یک رویای شیرین آزادی از قفس محدود زندگی دنیوی پرداخت.
سپس پوریا محمودی و رسول نجفیان به نمایندگی ازهنرمندان حاضر درستایش شخصیت و جایگاه بانوی شعر و ادب به خوانش شعر پرداختند.
بانو مهدیه الهی قمشه ای شاعر و پژوهشگر ادبیات عرفانی روز شنبه 19 تیر ماه به علت مشکل تنفسی و عفونت ریه در سن 79 سالگی درگذشت و مراسم تشییع پیکر مرحومه دوشنبه21 تیر در محوطه تالار وحدت با حضور علاقمندان، شعرا و بعضی مدیران فرهنگی انجام و بعد از ادای نماز میت برای خاکسپاری به لواسان منتقل شد.
فراهنگ**3079**1724
کد N1343627

وبگردی