آفتاب

اعزام کارشناسان پلیس 'اینترپل' به شهر نیس فرانسه

اعزام کارشناسان پلیس 'اینترپل' به شهر نیس فرانسه

تهران - ایرنا - پلیس بین المللی (اینترپل) اعلام کرد: تیم «واکنش سریع» این پلیس برای کمک به روند شناسایی موارد مربوط به حادثه تروریستی شهر نیس فرانسه، عازم این شهر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، پلیس بین المللی ( اینترپل) تاکید کرد: این تیم متشکل از کارشناسان حملات تروریستی و اطلاعاتی و با هدف شناسایی و بروزرسانی اطلاعات مربوط به این حادثه تروریستی براساس منابع اطلاعاتی جهانی خود، به این منطقه اعزام شده است.
بر اساس اعلام اینترپل، علاوه برآن، شماری از کارشناسان شناسایی و هویت این پلیس برای شناسایی قربانیان این حادثه تروریستی، به «نیس» اعزام شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتار شب گذشته، سومین حمله بزرگ به این کشور در 18 ماه گذشته بوده است.
در مراسم شب گذشته جشن ملی باستیل در شهر نیس فرانسه، فردی با کامیون به تماشاگران مراسم آتش بازی حمله کرد و با زیر گرفتن آنان، 84 نفر را کشت و 100 نفر را مجروح کرد که حال 18 مجروح نیز وخیم گزارش شده است. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. عامل این حمله در پی درگیری مسلحانه با پلیس به قتل رسید.
در پی این حمله، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این حمله را تروریستی اعلام کرد و وضعیت فوق العاده در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.
خاور**9377** 3404
کد N1343544

وبگردی