آفتاب
امام جمعه اردبیل

توسعه مناطق آزاد تجاری ، صنعتی با اقتصاد مقاومتی منافات ندارد

توسعه مناطق آزاد تجاری ، صنعتی با اقتصاد مقاومتی منافات ندارد

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تمام ایرادهایی که به مناطق آزاد گرفته می شود مربوط به اجراء و مدیریت آن است و اصل آن نه تنها هیچ منافاتی با ایده اقتصاد مقاومتی ندارد بلکه از بهترین ارکان آن به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با تشکر از نمایندگان ، مسوولان استانی ذیربط و همه افرادی که در تصویب طرح یک فوریتی منطقه آزاد تجاری و صنعتی تلاش کرده اند خواستار سعی جدی برای تصویب اصل این موضوع شد.
وی همچنین در ارتباط با موضوع لغو گمرک اصلاندوز مغان گفت : اقدام های مطلوب و خوبی در این گمرک انجام شده و وزیر کشور برای بازگرداندن این گمرک به حالت اولیه قول مساعد داده است.
خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش از دست اندرکاران خرید گندم در این استان تشکر کرد و گفت : دولت تاکنون برای خرید 390 هزار تن گندم از کشاورزان منطقه مبلغ یک هزار و 800 میلیارد ریال پرداخت کرده که رقم قابل توجهی است.
او در عین حال از وجود بعضی مشکل های جدی در ارتباط با خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در بعضی نقاط این استان مانند منطقه هیر خبر داد و گفت : دسترنج کشاورزان زحمتکش این نقاط در خرمن ها رها شده و در برابر باد و باران و پرندگان در حال تلف شدن است.
وی همچنین بعضی مشکل های ایجاد شده در خرید جو در استان اردبیل را نیز یادآور شد و گفت : تعلل در خرید این محصول ، نابودی ثروت کشور و نیز بی انصافی نسبت به زحمات کشاورزان این استان است.
6019/6016
کد N1343452

وبگردی