آفتاب

تاکید اشتاین مایر بر گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی ایران و آلمان

تاکید اشتاین مایر بر گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی ایران و آلمان

برلین- ایرنا- فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'زد دی اف' (ZDF) برگسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی ایران و آلمان تاکید کرد .

به گزارش ایرنا، اشتاین مایر در این گفت وگو از علاقه زیاد آلمان به بهبود رابطه اقتصادی کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: در سفر های خود به تهران ، مشاهده کردم که مردم ایران نسبت به کشور آلمان دید بسیار خوبی دارند.
وی همچنین خواستار صبر و تحمل بیشتر از طرف ایرانی ها نسبت به بهبود روند اقتصادی بعد از لغو تحریم ها شد.
وزیر خارجه آلمان گفت: ما به این امر واقف هستیم که بهبود شرایط اقتصادی ایران برای مردم، به ویژه بازرگانان، بیش از انتظار طول کشیده است. من فکر می کنم ایرانی ها در حال حاضر بیش از حد روی تعلل آمریکایی ها تمرکز می کنند چرا که معتقدند آنجور که واقعا توافق شده است بایستی تحریم ها لغو شود.
وی ادامه داد: اما اروپایی ها بعد از توافق هسته ای آن را فورا انجام دادند. در حال حاضر آن چیزی که ایرانی ها باید مد نظر بگیرند، آن است که اعتماد از دست رفته را چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی نمی توان یک شبه احیاء کرد. روند احیاء رابطه یک مقدار زمان بیشتری نیاز دارد از آنچه که خیلی از ایرانی ها امیدوار بودند.
اشتاین مایر افزود: از طرف ما علاقه بسیاری است که این رابطه اقتصادی به طور ملموسی بهبود یابد تا مردم ایران آن را واقعا احساس کنند.
وی همچنین با اشاره به ادعای آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در خصوص برنامه موشکی ایران نیز، گفت: توافق اتمی را باید از مساله موشکی ایران جدا کرد و همانطور که در گزارش اخیر آژانس تاکید شده، ایران تمام تعهدات خود را اجرا کرده است.
اروپام **456**441** 3404
کد N1343429

وبگردی