آفتاب

عربستان و امارات حمله نیس فرانسه را محکوم کردند

عربستان و امارات حمله نیس فرانسه را محکوم کردند

تهران-ایرنا- عربستان سعودی و امارات متحده عربی امروز (جمعه) حمله به مراسم جشن ملی «نیس» فرانسه را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این حمله و نیز دولت و ملت فرانسه ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه سعودی عکاظ نوشت: یک مقام مسئول عربستان با شدیدترین لحن حمله شب گذشته به مراسم جشن ملی «نیس» فرانسه را که 84 کشته بر جا گذاشت، به شدت محکوم کرد.
این مقام سعودی که اشاره ای به نامش نشده است، ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، دولت و ملت فرانسه، بر همبستگی ریاض با این کشور در مقابله با اقدامات تروریستی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی اسکای نیوز نیز اعلام کرد: امارات متحده عربی «جنایت تروریستی نیس» را به شدت محکوم کرد.
«عبد لله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات گفت: امارات به شدت این جنایت زشت و وحشتناک را محکوم و بر همسبتگی کامل خود با کشور دوست فرانسه و حمایت از آن برای اتخاذ اقدامات لازم در چنین شرایطی تاکید دارد.
وی افزود: این جنایت تروریستی وحشتناک به همه ثابت کرد که باید با قاطعیت و بدون تردید با تروریسم با همه انواع و اشکالش مقابله کرد.
امارات همچنین ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم فرانسه و خانواده قربانیان این حادثه، برای مجروحان این حمله تروریستی آرزوی سلامتی عاجل کرد.
بر اساس این گزارش، شب گذشته، فرانسه شاهد یک حمله تروریستی بود که شادی مردم فرانسه را در مراسم جشن ملی شان به تلخی مبدل ساخت؛ حمله ای که بر اساس آخرین آمار اعلام شده 84 نفر کشته و 100 نفر نیز زخمی شدند که حال 18 مجروح، وخیم است.
در این حمله، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار به جمعیتی که در حال ترک این مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه در این باره اعلام کرد که حمله مرگبار به شهر جنوبی نیس قطعا یک حمله تروریستی بوده و حالت اضطراری اعمال شده در پاریس در نوامبر گذشته به مدت سه ماه دیگر تمدید خواهد شد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این حمله را محکوم کرده اند.
خاورم**9329**1572
کد N1343005

وبگردی