آفتاب

هشدار لهستان : برگزیت ممکن است الگوی دیگر اعضای اتحادیه اروپا شود

هشدار لهستان : برگزیت ممکن است الگوی دیگر اعضای اتحادیه اروپا شود

تهران - ایرنا - وزیر امورخارجه لهستان روز پنجشنبه هشدار داده است که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است راه انگلیسی ها را برای خروج از این اتحادیه دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین ، ویتولد واشچیکوفسکی در اظهاراتی که در شبکه آن لاین روزنامه آلمانی دی ولت به چاپ رسید گفت : ' این خطر وجود دارد که خروج انگلیسی ها اثر دومینو داشته باشد.'
لذا وی ، اندیشیدن فوری در مورد انجام اصلاحات لازم در اتحادیه اروپا را ضروری دانست و افزود : این بلوک نیاز به یافتن پاسخهای تازه در باره چالش های اقتصادی و مهاجرت و همچنین امنیت داخلی و خارجی دارد.
وی گفت : هیچ گروه جدی سیاسی در لهستان خواستار همه پرسی در مورد عضویت در اتحادیه اروپا نشده ولی ' من امیدوارم که ما مجبور به اتخاذ تدابیر جدی به دلیل ندانم کاری های اصلاح طلبان اروپایی نشویم . '
وی همچنین از آلمان به دلیل نشستی که فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه این کشور با 6عضو بنیانگذار اتحادیه اروپا پس از برگزیت داشت به باد انتقاد گرفت.
وزیر خارجه لهستان گفت : گروه های کوچک نباید تصمیم گیرنده باشند و این تصمیم خود را به دیگران تحمیل کنند. این یک فاجعه خواهد بود.
وی دلیل رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا را تاکید زبدگان اروپایی بر پیشبرد فرآیند اروپایی شدن بیشتر کشورها خواند .
واشچیکوفسکی گفت : احساس دیگری که احتمالا در تصمیم انگلیسی ها نقش ایفا کرد ' مداخله اروپا در زمینه هایی است که باید توسط خود کشورهای عضو صورت گیرد. '
شبک ** 1403 **1917
کد N1342857

وبگردی