آفتاب

رییس بانک مرکزی: تحولات جدی در روابط بانکی ایران و آلمان رخ داده است

رییس بانک مرکزی: تحولات جدی در روابط بانکی ایران و آلمان رخ داده است

برلین - ایرنا - ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی کشورمان امروز (پنج شنبه) گفت که تحولات جدی در روابط بانکی ایران و آلمان رخ داده است.

به گزارش ایرنا, وی در سفر دو روزه اش به فرانکفورت پس از دیدار با بانکداران المانی افزود: با اشنا شدن بانک های آلمانی با شرایط و نوع همکاری با بانک های ایرانی بتدریج دیدگاه ها تغییر کرده است و اکنون شاهد علاقه مندی و تمایل آنها به همکاری با بانک های ایرانی هستیم.
ولی الله سیف در خصوص جلسه با بانکداران آلمانی ادامه داد: نوع سوالات و مطالبی که در این جلسات مطرح شد، نشان از فصل جدید روابط است و همکاری بانک های اروپایی و آلمانی مبتنی بر حفظ منافع طرفین است.
وی با تاکید بر این که ما به دنبال ایجاد بستر های مناسب برای از سرگیری همکاری های بانکی با آلمان هستیم در خصوص دیدارش با همتای المانی خود نیز گفت: در این دیدار بحثچ های خوبی مطرح شد و طرف مقابل برای گسترش همکاری نظام بانکی آلمان با بانک های ایرانی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه مندی کرد.
به گفته سیف ، ینس وایدمان آمادگی بانک مرکزی المان را برای همکاری با طرف ایرانی اعلام کرده است و بزودی در زمینه های تخصصی و آموزشی و همچنین به روز رسانی و استاندارد سازی نظام بانکی همکاری با ایران را اغاز می کند.
شبک **اروپام**456**441 **1917
کد N1342700

وبگردی