آفتاب

60 درصد درمان اعتیاد در کشور توسط بهزیستی انجام می شود

60 درصد درمان اعتیاد در کشور توسط بهزیستی انجام می شود

شهرکرد - ایرنا - رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون 60 درصد درمان اعتیاد در کشور توسط مراکز زیر پوشش بهزیستی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، مجید رضا زاده روز پنجشنبه همزمان با هفته بهزیستی در آیین افتتاح مرکز بهبود و بازتوانی معتادان با رویکرد اسلامی در شهرستان فارسان افزود: هم اکنون در راستای پیشگیری از اعتیاد پنج هزار تیم اجتماع محور در محلات با مشارکت مردم در مورد اعتیاد و عواقب آن اطلاع رسانی می کنند.
وی گفت: سال گذشته 600 هزار معتاد برای درمان اعتیاد به دو هزار و 200 مرکز درمان و کاهش آسیی های اجتماعی بهزیستی کشور مراجعه کردند.
وی با اشاره به مرکز ملی مشاوره تلفنی 09628 در حوزه اعتیاد اظهار کرد: سال گذشته 400 هزار مورد با این مرکز تماس مشاوره تلفنی برقرار شده است.
وی افزود: زنان بیشترین تماس با خط های مشاوره تلفنی اعتیاد را تشکیل می دهند.
مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون 16 مرکز بهبود و بازتوانی معتادان (کمپ ترک اعتیاد) با مجوز بهزیستی در استان فعال است.
محمد میرزایی افزود: در شهرستان کوهرنگ کمپ ترک اعتیاد وجود ندارد و براساس شاخص جمعیتی تعداد کمپ های ترک اعتیاد در شهرستان لردگان نیز کم است.
وی اظهار کرد: مرکز بهبود و بازتوانی معتادان شهرستان فارسان با رویکرد اسلامی وابسته به مرکز خیریه است که در این مرکز علاوه بر درمان معتادان، خدماتی معنوی محور براساس آموزه های دینی نیز ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه این مرکز اولین مرکز با محوریت اسلامی است افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش 60 معتاد در طول یک ماه را دارد.
میرزایی افزود: سازمان بهزیستی به منظور حمایت از قشر بی بضاعت برای ترک اعتیاد افزود: برای این بیماران یارانه درمان به مراکز ترک اعتیاد پرداخت می شود.
گزارش های منتشره حاکی است که بر اساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد.
22 تا 28 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
7360/2097*6993
کد N1342439

وبگردی