آفتاب

مراسم آیینی و زیارتی طادئوس در قره کلیسا برگزار می شود

مراسم آیینی و زیارتی طادئوس در قره کلیسا برگزار می شود

مراسم آیینی و زیارتی طادئوس که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است از فردا به مدت سه روز با حضور جمعی از کثیری از ارامنه و آشوریان در مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛کلیسای طاطاوس مقدس که بین ارامنه معروف به تادئوس مقدس  است امسال نیز با حضور جمع کثیری از ارامنه و آشوریان در دهکده قره کلیسای دهستان چالدران شهرستان ماکو به مدت سه روز برگزار می شود.

«محمد فتحی» معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت:مراسم آیینی و زیارتی طادئوس یا طاطاووس که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است از فردا ۲۴ تیرماه با حضور جمعی از ارامنه آغاز می شود.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: این مراسم زیارتی به مدت ۶۲ سال است که در محل کلیسای طادئوس برگزار می شود و امسال نیز با همکاری استانداری آذربایجان غربی، خلیفه گری ارامنه و سایر دستگاه ها در مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار می شود.

مجموعه قره کلیسا، شامل ۳ کلیسای اصلی با نام‌های قره کلیسا یا سنت تادئوس، سنت استپانوس و دزور دزور به‌عنوان نهمین اثر تاریخی ایران در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۳۸۷ خورشیدی برابر با ۷ ژوئیه سال ۲۰۰۸، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کد N1341027

وبگردی