آفتاب

یافته‌های جدید دربارۀ عمل دیوانه‌وار ونسان ون‌گوگ / عکس

یافته‌های جدید دربارۀ عمل دیوانه‌وار ونسان ون‌گوگ / عکس

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ونسان ون‌گوگ قسمتی از گوشش را نبریده بلکه کل گوش خود را بریده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی طرح‌هایی متعلق به دکتر فلیکس ری پزشک معالج ونسان ونگوگ پیدا شده که در آن‌ها تصویر گوش ون‌گوگ پیش و پس از مجروح شدن به تصویر کشیده شده است.  پیش از این گمان بر این بود که ون‌گوگ تنها قسمتی از گوش خود را بریده است.

این طرح‌ها را برنادت مورفی در کاغذهایی متعلق به ایروینگ استون یافته است. ایروینگ استون در دهه 30 میلادی با دکتر ری در تماس بود.  

برنادت مورفی مدت‌هاست که درباره زندگی ونسان ونگوگ پژوهش می‌کند. پژوهش‌های اخیر او جزئیات بیشتری را درباره شخصیت زنی به نام راشل آشکار می‌کند. راشل همان زنی است که ون‌گوگ گوش بریده خود را با یک جمله معروف به او می‌‌دهد: «به دقت از این نگهداری کن.»

مورفی نتایج پژوهش‌های خود را در کتابی با عنوان «گوش ون‌گوگ: حقیقت ماجرا» منتشر خواهد کرد. همزمان با انتشار این یافته‌های تازه نمایشگاهی با تمرکز با مشکلات روحی و روانی ون‌گوگ همین ماه در هلند برگزار می‌شود.

در نمایشگاه «در لبه دیوانگی» که در موزه ون‌گوگ در آمستردام برگزار خواهد شد، پرتره‌ای از دکتر ری نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

ون‌گوگ هنگام یک بحران روحی گوش خود را برید. پلیس روز پس از این واقعه ون‌گوگ را یافت و به بیمارستان منتقل کرد. این هنرمند سرشناس سرانجام سال 1890 به زندگی خود پایان داد.

منبع‌: بی‌بی‌سی / 12 جولای

58241

 

 

 

 

کد N1340844

وبگردی