آفتاب
سخنگوی ستاد مبارزه به مواد مخدر:

کشف بزرگترین محموله کوکائین توسط گمرک کشور/کاراطلاعاتی ادامه دارد

کشف بزرگترین محموله کوکائین توسط گمرک کشور/کاراطلاعاتی ادامه دارد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف بزرگترین محموله کوکایین توسط گمرکات کشور گفت: مبادی مرزی کشور مجهز به دستگاه های ایکس ری است و با قاچاقچیان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز افشار در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره برنامه و اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: راننده ترک که صاحب خودروی سواری بود قبل از دستگیری اقدام به ارائه رشوه به ماموران گمرک کرده بود که رشوه پیشنهادی به همراه مواد مکشوفه صورت جلسه شده است و تحقیقات دربا ه آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سه ماه اول امسال ۷۳ هرار نفر در محیط های آموزشی تحت آموزش قرار گرفته اند و افراد پزیرش شده در محل های کاهش آسیب، ۶ هزار نفر بوده اند.

وی به افزایش ۱۰۷ درصدی برنامه های آموزشی از طریق رسانه ملی اشاره کرد و گفت: تلاش های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ارائه برنامه های پیشگیری قابل تقدیر است.

افشار گفت: اجرای طرح همزمان دانش آموزان و معلمان در استان های پرخطر در دستور کار قرار گرفت و به عنوان نمونه در استان قم اجرا شد و امسال در دیگر استان ها نیز دنبال می شود. همچنین نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در اراک و رشت دایر است و امیدواریم این طرح در دیگر استان ها نیز اجرایی شود.

وی گفت: همه معلمین تحت پوشش طرح های پیشگیری و آموزشی قرار گرفته اند و با قولی که آمورش و پرورش به ما داده است امیدواریم امسال ۷۰ درصد از مدارس را تحت پوشش طرح های پیشگیرانه ستاد قرار بدهیم.

وی با اشاره به محیط های کاری نظامی و صنعتی و اداری که جمعیت زیادی هم دارند، گفت: در حال حاضر کارشناسان ما در این محیط ها و محیط های نظامی حضور دارند و به صورت آبشاری در سطح جامعه فعالیت می کنند.

افشار در ادامه گفت: در این زمینه کاهش تقاضا و پیشگیری یکی از اولویت های مهم ستاد است با رویکرد اجتماعی شدن و امیدواریم این اولویت ادامه پیدا کند برای اولین بار در ستاد، جلسات ستاد با حضور دبیر کل و با شرکت اعضای اصلی کنترل و پیشگیری برگزار شد که اهداف و مصوبات آن را به فال نیک می گیریم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش فعالیت گروه های مردم نهاد و روحانیون برای اجرای برنامه های پیشگیرانه گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین دستگاه های ذیربط و استفاده از ورزش برای پر کردن اوقات فر اغت دانش آموزان و جامعه هدف، از جمله دستاوردهای این جلسات مستمر بوده است.

افشار با اشاره به پتانسیل خبرنگاران و رسانه ها در پیشبرد اهداف ستاد برای اجرای برنامه های پیشگیرانه ستاد تصریح کرد: هدف گذاری فضای مجازی از طریق ارائه کارهای نو در دستور کار قرار گرفته و دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت کرده اند پای کار هستند.

وی با اشاره به مصوبه ۱۰ درصدی که شهرداری را مکلف می کند که در اجرای برنامه های پیشگیرانه حضور داشته باشد، گفت: امیدواریم امسال با وجود همکاری مستمر شهرداری اتفاقات خوبی دست کم در پایتخت رخ بدهد. تمرکز بر برنامه های پیشگیرانه برای ستاد اهمیت بسیار زیادی دارد.

پرویز افشار با اشاره به اینکه کارهایی که در حوزه مواد مخدر انجام می شود به دور از سوگیری های جناحی و سیاسی است، گفت: از این رو دستگاه های عضو ستاد باید کارهای در خوری داشته باشند، مقام معظم رهبری با جدیت برنامه های حوزه پیشگیری را دنبال می کنند و اعتیاد را ام الفساد نامیده اند و به همه دستگاه ها توصیه کرده اند تا درباره پیشگیری از این بلای خانمان سوز فعالیت در خور و قابل ارائه و خلاقانه داشته باشند. از این رو جلسات ۶ ماه یک بار ستاد آسیب های اجتماعی که در حضور رهبری  برگزار می شود جلسه بسیار مهمی است که بازخوردها و نتایج قابل اجرا دارد.

بحث پوشش بیمه در نیمه اول اجرایی شده است

افشار گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال برای پوشش بیمه معتادان در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا پایان سال در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

سخنگوی ستاد ادامه داد: استفاده از وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی مهم است و توجه ویژه به گروه های آسیب پذیر زنان و کودکان و ایجاد فرصت های شغلی برای معتادان بهبود یافته بزرگترین همکاری ستاد با وزارت رفاه است.

ادامه دارد....

کد N1340556

وبگردی