آفتاب

حمایت وزارت صنعت از توسعه صنایع الکترونیکی با پرداخت تسهیلات کم بهره

حمایت وزارت صنعت از توسعه صنایع الکترونیکی با پرداخت تسهیلات کم بهره

مشهد- ایرنا- مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با راه اندازی صندوق از طرحهای تحقیقاتی و توسعه واحدهای الکترونیکی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت می کند.

علی وحدت روز سه شنبه در نشست تخصصی آشنایی با خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در مشهد افزود: این صندوق شرکتی مادر تخصصی و دولتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از طرحهای تحقیقاتی و توسعه ای صنایع الکترونیک حمایت می کند.
وی ادامه داد: صندوق پرداخت تسهیلات بلاعوض یا با نرخ ترجیحی به افراد حقوقی و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را انجام می دهد.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ سود تسهیلات این صندوق بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت پنج تا 15 درصد و دوره بازپرداخت آن سه سال است.
وی افزود: آئین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر توسط وزارتخانه تدوین شده و آماده اجراست لذا این صندوق از شرکتهای فعال در حوزه صنایع الکترونیک که اقدام به سرمایه گذاری ریسک پذیر نمایند حمایت می کند.
وحدت به صدور ضمانتنامه بانکی توسط این صندوق اشاره و بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت ضمانتنامه های صادره توسط صندوق حمایت از صنایع الکترونیک معادل ضمانتنامه های بانکی بدون سپرده و دارای سود کمتر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یکی از کدرشته های فعالیتهای اقتصادی دارای ارزش افزوده بالاتر نسبت به میانگین ارزش افزوده فرآیندها و فعالیتهای اقتصادی صنایع الکترونیک و نرم افزاری هستند.
راضیه علیرضایی افزود: میانگین بهره وری سرمایه در کدرشته صنایع الکترونیک نیز نسبت به سایر فعالیتهای اقتصادی در خراسان رضوی واضح تر است.
وی ادامه داد: توسعه صنعت الکترونیک به صورت انفرادی قابل تحقق نیست بلکه نیاز به یک بازوی بین المللی و یک بازوی بازاریابی قوی برای ورود به بازارهای جدید و محصولات جدید دارد لذا از ایده های نو در این زمینه استقبال می کنیم.
7489/1858/1772
کد N1339648

وبگردی