آفتاب

انتشار سالانه یک هزار و 150 عنوان کتاب برای مقاطع تحصیلی توسط آموزش و پرورش

انتشار سالانه یک هزار و 150 عنوان کتاب برای مقاطع تحصیلی توسط آموزش و پرورش

مشهد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از انتشار سالانه یک هزار و 150 عنوان کتاب برای سه مقطع تحصیلی در سطح کشور خبر داد.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در حاشیه همایش تجلیل از برترین طراحان آموزش ابتدایی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالیف و اصلاح کتابهای تحصیلی تا امسال به پایه دهم رسیده است.
وی ادامه داد: 140 عنوان کتاب در پایه دهم و شاخه های مختلف نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش برای سال تحصیلی جدید در حال انتشار است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تا 15 شهریور آتی کتابهای تازه تالیف در سطح کشور توزیع و همزمان با اول مهر و شروع سال تحصیلی در دست دانش آموزان خواهد بود.
وی رویکرد اصلی در تالیف کتابهای درسی جدید را دستیابی به حیات طیبه با رویکرد شکوفایی فطرت توصیف و بیان کرد: مدرسه کانون توسعه است و با طراحی و تالیف کتابهای درسی جدید رشد کشور محقق می شود.
حجت الاسلام محمدیان افزود: با توجه به نقش آموزش و پرورش در دولت سازی و تربیت نسل آینده، باید با حفظ و توجه به این نقش و جایگاه در مسیر پررنگتر شدن و عینیت بیشتر این جایگاه اقدام شود.
وی ادامه داد: رویکرد کتابهای درسی 11 حوزه یادگیری از جمله معارف اسلامی، ریاضیات، علوم انسانی، فرهنگ، هنر، کار، مهارت و سبک زندگی، زبانهای خارجی، سلامت و بهداشت است.
در همایش تجلیل از برترین طراحان آموزش ابتدایی خراسان رضوی از 650 طرح برتر و مقام آور استانی و کشوری تجلیل شد.
7496/1858/1772
کد N1339611

وبگردی