آفتاب
جلالی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس :

خام فروشی نفت ثمری جز واردات کالاهای مصرفی به همراه نداشته است

خام فروشی نفت ثمری جز واردات کالاهای مصرفی به همراه نداشته است

تهران-ایرنا-رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای با اشاره به اینکه بخش انرژی کشور نیازمند توجه جدی و عملگرایانه است؛ گفت: خام فروشی نفت هیچ ثمری جز واردات کالاهای مصرفی خارجی برای ایران به همراه نداشته است.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی عصر امروز -سه شنبه- در جلسه کمیسیون انرژی مجلس که با حضور اعضای این کمیسیون و معاون و کارشناسان معاونت پژوهش های زیربنایی و تولیدی مرکز برگزار شد، به بیان این مطلب افزود:در قوه مقننه همواره بر بخش تقنینی آن تاکید شده است در حالیکه باید در بخش نظارت نیز به طور جدی تر اقداماتی صورت گیرد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: بخش انرژی کشور نیازمند توجه جدی و عملگرایانه است چراکه در بخش های مختلف آن جا برای کار وجود دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در این نشست تصریح کرد: وجود منابع عظیم نفت و گاز و سایر منابع زیرزمینی و سطحی، ایران را به یک کشور غنی از نظر انرژی تبدیل کرده است که لازمه کسب ارزش از این مقوله نیازمند تدوین راهکارهای صحیح است.
جلالی تاکید کرد: متاسفانه با وجود منابع عظیم انرژی در ایران فاقد برنامه و سندی کلی و جامع در این بخش هستیم که باید با کمک بخش های مختلف مرتبط با این حوزه برنامه ای مدون تهیه و تدوین شود.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس بخش انرژی کشور را تشنه سرمایه گذاری و توسعه دانست و یادآور شد: انرژی کشور در کنار نتایج توسعه ای آن، مزایایی همچون اشتغال نیز به همراه دارد که باید برای حصول به آنها سرمایه گذاری های مناسبی در این بخش ها صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: خام فروشی نفت هیچ ثمری جز واردات کالاهای مصرفی خارجی برای ایران به همراه نداشته است درحالی که با بستن در چاه های نفت و تاکید بر انرژی های دیگر می توان یک قدم در اقتصادمقاومتی به پیش برداشت.
جلالی تصریح کرد: در بخش انرژی به ویژه در حوزه قوانین مرتبط با حوزه نفت و پالایش باید بخش های زیست محیطی کشور را مدنظر قرار دهیم.
به گزارش خانه ملت، در ادامه این نشست اعضای کمیسیون انرژی و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز پیشنهادات و نظرات در خصوص قوانین و مقررات حوزه انرژی ارائه کردند و راهکارهای تقویت تسریع در ارتباط موثر مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون انرژی را مورد ارزیابی قرار دادند.
سیام**3070**1449
کد N1339573

وبگردی