آفتاب
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف عنوان کرد؛

تعلیم و تربیت؛ رمز احیای حجاب در جامعه/ فقر فرهنگی؛ دلیل بی حجابی

تعلیم و تربیت؛ رمز احیای حجاب در جامعه/ فقر فرهنگی؛ دلیل بی حجابی

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با اشاره به اینکه فقر فرهنگی دلیل بسیاری از بی حجابی های کنونی جامعه است گفت: تعلیم و تربیت نقش بالایی در احیای فرهنگ و حجاب دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  معصومه فرزانه ، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که در 21 تیرماه سال ۱۳۱۴ با ترفندهای شوم استکبار جهانی و حکومت پهلوی زنان محجبه به خاک و خون کشیده شدند ، اظهارداشت : ان شاء الله امیدواریم زنان کشور با اقتدا به حضرت زهرا (س) ، حجاب را که نشانی از بانوی بزرگ اسلام است ، برای حفظ شان اخلاقی و امنیت زینت خود کنند.

وی با اشاره به ثمرات فرهنگ عفاف و حجاب در کشور افزود : فردی که حجاب اسلامی خود را رعایت می کند دارای آرامش روحی و روانی است و زنانی که از نعمت حجاب بی بهره هستند ، دچار تبرج و خودنمایی می شوند و اعتماد به نفس آنان همواره مورد هجمه است و دغدغه و اضطراب قضاوت و ارزیابی مردم از ظاهر خود را دارند ، در حالی که بانوی با حجاب با طیب خاطر و فارغ از تمام این ناملایمات روحی در صدد عبودیت خداوند و تقرب به حضرت حق است .

* تنوع طلبی؛ پیامد عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

فرزانه با اشاره به اینکه دیگر آثار و برکات عفاف و حجاب در کشور در زمینه ازدواج جوانان و روابط اجتماعی است ، تصریح کرد:عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه موجب متلاشی شدن خانواده ها ، تنوع طلبی افرادجامعه، کاهش دین داری و وقوع رفتارهای ساختار شکنانه در جامعه می شود .

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : در حالی که رعایت عفاف و حجاب موجب استحکام خانواده ها با رویکرد دینی می شود و حتی در زمینه تربیت فرزندان نیز موجب افزایش هوش و ذکاوت آنان با دوری از تشویش های ذهنی و روحی می گردد.

* رعایت عفاف و حجاب زمینه ساز ایفای نقش بانوان در امور اجرایی کشور

وی با اشاره به اینکه حفظ غرور اجتماعی و فرهنگی پیامد سوم رعایت عفاف و حجاب در کشور است ، افزود: حضور بانوان در کنار مردان در فضاهای عمومی و اداری کشور موجب ایجاد تلاطم هایی می شود که حفظ عفاف و حجاب می تواند حریم های فردی را برای مردان و زنان بوجود آورد و سلامت نفس را برای آنان ایجاد کند.

فرزانه با اشاره به اینکه در تاریخ و تمدن کهن ایران نیز رعایت حجاب در محیط های اجتماعی مرسوم بوده است ، افزود : در گذشته نیز بانوان کشور با پیراهن های بلند و لباس های تعریف شده در محیط های اجتماعی حاضر می شدند و امروز نیز بانوان ایران با چادر در کنار مردان در فعالیت های فرهنگی و اداری حضور دارند.

* حجاب زنان مسلمان خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در 21 تیرماه رضاخان با توطئه خود و دشمنان دین ستیز به دنبال ایجاد پدیده بی حجابی در کشور بود ، گفت : حجاب زنان کشور امروز خاری در چشم دشمنان است و از جمله ضوابط و قوانین کشور که مورد هجمه قرار می گیرد ، فرهنگ حجاب است و این خط دشمنان همچنان باقی است.

وی اضافه کرد : دشمنان از ابزارهای مختلف و شیوه های گوناگون و نوین با بهره گیری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال القای این تهاجم فرهنگی است تا دختران و زنان این کشور را مورد هجمه قرار دهد.

* رعایت حجاب وصیت شهدا است

فرزانه با بیان اینکه زنان و دختران کشور به برکت خون مطهر شهدا در اقصی نقاط مختلف کشور در برابر این هجمه دشمن خواهند ایستاد ، گفت : زنان همصدا با یکدیگر براساس وصیت های شهدا که فرمودند خواهرم سیاهی چادرت از قرمزی خون من ارزشمندتر و مهمتر است در برابر این هجمه ها خواهند ایستاد .

* فرهنگ انقلاب اسلامی توسط زنان اندیشمند و محجبه به دیگر کشورها صادر شود

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دستگاههای فرهنگی کشور هرکدام در زمینه عفاف و حجاب دارای وظایف و ماموریت هایی هستند ، افزود : به عنوان یک مادر از مسئولین کشور در خواست می کنم ظرفیت های فرهنگی را در این زمینه شناسایی کنند و براساس بیانات و رهنمودهای امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت صدور انقلاب اسلامی به جای جای جهان ، ابزارهای لازم را برای این صدور فرهنگی در کشور شناسایی کنند و در این زمینه مرعوب توطئه های دشمن نشوند و در این زمینه زنان فرهیخته و اندیشمند محجبه کشور نیز باید تلاش کنند.

وی اضافه کرد : امروز متاسفانه برخی از مسئولان کشور پیامد شوم بی حجابی را در کشور پذیرفته اند و برای مقابله با آن و ارائه تعلیم و تربیت لازم تلاشی نمی کنند.

فرزانه با بیان اینکه نهادهای امنیتی نیز در این زمینه رسالت خاص خود را دارند ، گفت : پدیده شوم بی حجابی یک تهاجم سیستماتیک علیه کشور است و پیامدهای آن باید شناسایی ، معرفی و تبیین شود زیرا بسیاری از بی حجابی های کنونی بانوان ناشی از فقر فرهنگی است و زنان کشور دارای دغدغه های مختلف برای کشور هستند و در مناسبت های مختلف مذهبی پشتوانه ای برای نظام محسوب می شوند لذا باید این توطئه دشمن برای مردم تفهیم شود.

* کمرنگ شدن نقش والدین در تربیت فرزندان پیامد بی حجابی

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمرد جوانان از اوامر پدر و مادر از پیامدهای بی توجهی به حجاب در کشور است ، گفت : خانواده های مومن کشور باید بدانند همانطور که خواندن نماز واجب است ، رعایت حجاب نیز واجب است و خانواده ها باید مقابله جدی و هوشمند و با معرفت کامل براساس آموزه های حضرت زهرا (س) در این زمینه داشته باشند .

* جاری شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر براساس آموزه های دینی

وی با اشاره به اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با شیوه های اسلامی در جامعه ساری و جاری شود ، افزود : باید با این نگاه که این فرد مورد هجمه و حمله دشمنان است تذکرات متعددی براساس فضیلت های اخلاقی و معرفتی در زمینه رعایت حجاب ارائه شود .

* تحکیم خانواده و تربیت فرزند اولویت نخست زندگی بانوان

فرزانه با بیان اینکه تلاش برای تحکیم خانواده و تربیت فرزندان اولویت اول زندگی بانوان باید باشد، افزود: یک زن با هر میزان تحصیلات و مسئولیت اجتماعی باید بداند که اولویت اول زندگی اش پرداختن به همسر و فرزندان است تا گرفتار پلیدی و پلشتی های جامعه نشود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : اگر زنی به بهانه شغل و پرداختن به اقتصاد خانواده در این زمینه ها کوتاهی کند ، پیامدهای آن همچون صرف شدن درآمدهای خانواده در زمینه مد و لباس فرزند ، خسارت های مالی بیشتری را به دنبال خواهد داشت و ضمن آنکه عدم رعایت عفاف و حجاب برکت مالی را از بین می برد ، بارمالی نیز برای خانواده بوجود می آورد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف به جهت سه حوزه ماموریتی وقف ، فعالیت های قرآنی و امامزادگان دارای قداست شغلی است ، افزود : کارمندان زن شاغل در این سازمان مزین به حجاب برتر چادر هستند و به طبع آن نیز برنامه های فرهنگی و آموزشی متعددی نیز برای کارکنان و خانواده های آنان اجرا شده است.

فرزانه اضافه کرد : برگزاری شش همایش تحکیم خانواده با رویکرد عفاف و حجاب برای کارکنان و خانواده های سازمان اوقاف ، برگزاری نشست هایی برای دختران کارمندان در این زمینه و همچنین برپایی نمایشگاه های متعدد از دیگر برنامه های سازمان اوقاف در زمینه عفاف و حجاب بوده است .

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال 92 سازمان اوقاف در بازرسی های صورت گرفته از دستگاههای اجرایی بالاترین نمره را در زمینه عفاف و حجاب در میان دستگاههای اجرایی کشور بدست آورد ، گفت : سازمان ها و نهادهای مختلف کشور در این زمینه از تجربیات سازمان اوقاف و همچنین آثار و کتب منتشر شده بهره می برند.

وی با بیان اینکه با حمایت ها و تاکیدات مسئولان سازمان بویژه نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان برنامه های عفاف و حجاب در این سازمان با جدیت برگزار می شود ، تصریح کرد : در ایام برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم هزاران نفر از بانوان کشور از مشاوره های عفاف و حجاب سازمان اوقاف طی سالهای اخیر بهره برده اند .

* نقش بالای تعلیم تربیت در احیای فرهنگ عفاف و حجاب

فرزانه با بیان اینکه تعلیم و تربیت در زمینه احیای فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسیار بالایی دارد ، گفت : بسیاری از بدحجابی های امروز جامعه ناشی از فقر فرهنگی است و این افراد با خلاء آرامش و مشکلات روحی و روانی متعددی روبروند که می توان با ارائه مشاوره های خلاقانه به کمک آنها شتافت.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه براساس ابلاغ قائم مقام سازمان اوقاف به ادارات کل استانها نشست ها و همایش هایی با مضوع عفاف و حجاب در کشور از سوی اوقاف برگزار می شود ، افزود : روز یکشنبه 27 تیرماه نیز نشستی با موضوع عفاف و حجاب برای کارکنان زن سازمان اوقاف با حضور صاحب نظران و کارشناسان این حوزه برگزار خواهد شد.

کد N1339239

وبگردی