آفتاب

مخالف سوری از اسناد محرمانه آمریکا برای تقسیم سوریه خبر داد

مخالف سوری از اسناد محرمانه آمریکا برای تقسیم سوریه خبر داد

تهران - ایرنا - 'میشل کیلو' مخالف سوری از وجود اسناد محرمانه آمریکایی برای تقسیم سوریه پرده برداشت.

پایگاه خبری جی بی سی نیوز اردن روز سه شنبه به نقل از این مخالف سوری گزارش داد، اسناد غیر رسمی آمریکا با عنوان طرح صلح برای سوریه شامل 4 بند است .
وی گفت که ائتلاف آمریکایی مخالفان سوریه را در طول 5 سال گذشته فریب داده است.
کیلو گفتک دوست آمریکایی ما موفق شد ما را در طول 5 سال گذشته فریب داده و به ما ریشخند بزند و ما در این مدت در غفلت و سوء تفاهم به سر می بردیم .
به گفته مخالف سوری اسناد آمریکا که هنوز صحت و درستی آن تایید نشده در دو بخش صادر شده و چند هفته پیش به روز شده است، شامل چهار محور اصلی است.
اول : چشم پوشی از توافقنامه ژنو و اسنادی که 5 تن از سران کشورها آن را امضا کردند و همچنین قطعنامه های شورای امنیت در این رابطه به خصوص قطعنامه 2118 .
دوم : ضرورت آتش بس از طریق توافق روسیه و آمریکا و التزام به آن از سوی طرف های درگیر و تبدیل آن به آتش بس دائمی که زمینه را برای شروع مذاکرات به منظور حل و فصل مشکلات فراهم می کند.
سوم: حفظ وضعیت طرف های درگیر به طوری که شامل منطقه حاکمیتی سوریه بین دمشق و ساحل و امتداد آن تا حمص و مناطق حماه و منطقه ای که نیروهای کرد در شمال و شمال شرق سوریه بر آن مسلط هستند.
بر این اساس مناطقی که تحت سلطه آنچه مخالفان نامیده می شوند شامل شمال و جنوب می شود و به طوری که اولی با نیروهای ترک و دومی با نیروهای اردن ارتباط خواهند داشت.
اما منطقه تحت سلطه تروریست های داعش بعد از بیرون راندن آنان تحت نظارت بین المللی قرارخواهد گرفت و سرنوشت نهایی آن بعد از حل و فصل نهایی مشخص خواهد شد.
چهارم: استقرار نیروهای بین المللی در مناطق مختلف سوریه ، تا بر توقف درگیری ها و رساندن کمک به سوری ها نظارت داشته باشند تا زمانی که آمریکا و روسیه بر حل نهایی به توافق برسند.
این طرح آشکارا راه حل نهایی را به دور از دولت مرکزی سوریه می داند و شکل های جدیدی از حاکمیت و اداره کشور در سه منطقه مطرح کرده است و مذاکرات طرف های سوریه مذاکرات جدیدی است که سرنوشت این کشور را مشخص خواهدکرد.
خاورم**1408**1579
کد N1339013

وبگردی