آفتاب

صاحب خانه شدن 150 خانوار،هدیه دولت به خانواده های دارای معلول مازندران

صاحب خانه شدن 150 خانوار،هدیه دولت به خانواده های دارای معلول مازندران

ساری - ایرنا - مدیر کل بهزیستی مازندران از پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات برای ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول بیشتر به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر وامید نام برد و گفت : همزمان با هفته بهزیستی امسال 150 واحد مسکونی به این خانواده هادر استان تحویل داده می شود .

22 تا 28 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است .
سید سعید آرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طرح خانه سازی برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر از سال گذشته با امضای تفاهم نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بنیاد مستضعفان ،بهزیستی و انجمن خیران مسکن ساز ایران ، در کشور آغاز شد .
وی ادامه داد : در ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در شهرها 300 میلیون ریال و در روستاها 180 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض پرداخت می شود .
به گفته مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین به خانوارهای دارای دو معلول بیشتر مناطق روستایی 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت مسکن داده می شود .
وی با اشاره به اینکه زمین برای ساخت مسکن این خانوارها در مناطق شهری از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی تهیه شد ، ادامه داد:تهیه زمین برای ساخت مسکن این خانواده ها در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری می شود.
***خانه دار شدن تمامی خانوارهای دارای دو معلول بیشتر
وی با اشاره به اینکه 260 خانوار دارای دو معلول و بیشتر در مازندران فاقد مسکن هستند، گفت که خانه دار شدن تمامی این خانوارهای جامعه هدف در دستور کار قرار دارد .
آرام ادامه داد : با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان امسال این خانوارها با برخورداری از کمک های مالی بلاعوض و تسهیلات صاحب خانه می شوند.
خرداد امسال با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور کلید بیستمین واحد مسکونی ساخته شده برای خانواده دارای دو معلول درروستای 'خال خیل' شهرستان ساری تحویل داده شد .
استان مازندران 3میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 55درصد در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.
2096/1899
کد N1338893

وبگردی