آفتاب
در دیدار با رییس مجلس اعلای عراق؛

ولایتی: ایران از هیچ کمکی به عراق دریغ نخواهد کرد

ولایتی: ایران از هیچ کمکی به عراق دریغ نخواهد کرد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ایران همواره از هیچ کمکی به کشور عراق دریغ نکرده است، گفت: براساس آنچه که ما از دیدگاه رهبر معظم انقلاب داشتیم در آینده هم از این کمک ها دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم این پیروزی ها ادامه داشته باشد و عراق کشوری دارای قدرت و صاحب دموکراسی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی شامگاه دوشنبه در دیدار با سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت افزود: آنچه که ما از واقعه عراق برداشت می کنیم این است که عراق بدون تردید به لحاظ ظرفیت مهمترین کشور عربی است.
وی ادامه داد: بعضی از بیگانگان مشخصا آمریکایی ها در خصوص عراق طمع کردند و خود هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش نوشته بود که ما داعش را به وجود آوردیم.
ولایتی گفت: آنها به جایی رسیدند که از این جرثومه ای که بوجود آوردند چیزی حاصل نشد و مردم عراق و ارتش با کمک مرجعیت همه دست به دست هم دادند و با پس گیری فلوجه کمر داعش شکست.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که فلوجه از نظر استراتژیک مهم تر از موصل است، ادامه داد: با بازپس گیری فلوجه همه به این نتیجه رسیدند که عراق پابرجا شده است و اولین کشوری که به این شکل کاملا قابل قبول دموکراسی را آزمایش کرد و موفق بیرون آمد، عراق بود.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است عراق بالقوه مقتدرترین و باظرفیت ترین کشور عربی است و از ابتدای تاریخ اسلام هم تاکنون موقعیت ویژه ای داشته است؛ با این دموکراسی جاافتاده ای که در عراق ایجاد شده است و مردم در سرنوشت خودشان سهیم شدند، می توان امیدوار بود که هر روز گام های بلندتری در جهت پیشرفت مردم این کشور داشته باشیم که بتوانند در سرنوشت جهان عرب و امت اسلامی نقش اساسی خود را ایفا کنند.
ولایتی یادآور شد: نگرانی بعضی از کشورهای مرتجع منطقه این است که دموکراسی در عراق پابگیرد و موجب شود که سایر کشورهای عربی با نگاه کردن به عراق حاضر نشوند حکومت های عشیره ای را بپذیرند که این یک موفقیت دیگر است؛ بنابراین پیروزی دولت، مردم و ارتش تحت زعامت مرجعیت نقش بسیار مهمی در ایجاد یک تحول در منطقه و کشورهای عربی داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که بزودی ظرف ماه های آینده موصل هم بازپس گیری شود و شاهد عراقی پیروزمند و مقتدر باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به تشکیل شورای عالی بیداری عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شورای عالی بیداری اسلامی در عراق تشکیل شود و گفت و گوهای مقدماتی این شورا فراهم شود.
شبک**سیام*1058**1021**1917
کد N1338199

وبگردی