آفتاب

سخنگوی وزارت کشور خبر داد: لایحه نظام جامع انتخاباتی به مجلس ارائه می‌شود

سخنگوی وزارت کشور خبر داد: لایحه نظام جامع انتخاباتی به مجلس ارائه می‌شود

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت کشور گفت: با اتمام بررسی‌های شورای نگهبان و تعدادی از اساتید دانشگاه بر روی لایحه نظام جامع انتخاباتی این لایحه به مجلس ارائه می‌شود.

حسینعلی امیری در حاشیه مراسم ختم والده احمد خرّم وزیر دولت اصلاحات،  با بیان اینکه کارشناسانی از وزارت کشور، مرکز پژوهش های مجلس، شورای نگهبان و تعدادی از اساتید دانشگاه بر روی لایحه نظام جامع انتخاباتی در حال کار کردن هستند، گفت: زمان نهایی شدن آن مشخص نیست و با اتمام بررسی این موضوع این لایحه را به مجلس ارائه می‌کنیم.

وی درباره مکاتبات این وزارتخانه با شورای نگهبان درباره تعیین زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا 1396، گفت: به دلیل اینکه خردادماه مصادف با ماه رمضان است و برگزاری انتخابات برای مردم زحمت ایجاد می‌کند 2 تاریخ را برای برگزاری انتخابات به شورای نگهبان پیشنهاد داده‌ایم که این موضوع باید در جلسه رسمی شورای نگهبان بررسی شود. 

امیری ادامه داد: هنوز زمانی از سوی شورای نگهبان به ما اعلام نشده و برای وزارت کشور تفاوتی نیز ندارد که از آن 2 تاریخ پیشنهادی کدامیک پذیرفته شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین با اشاره به حادثه روز گذشته برای نماینده اسلام‌آباد غرب و همراهان وی گفت: هرگونه اطلاع‌رسانی درباره این موضوع که از سوی کانال‌های غیررسمی انجام شود، اعتبار ندارد. 

29219

کد N1337794

وبگردی