آفتاب

درباره عاملان حادثه کرمانشاه به جمع‌بندی دقیقی نرسیده‌ایم

درباره عاملان حادثه کرمانشاه به جمع‌بندی دقیقی نرسیده‌ایم

سخنگوی وزارت کشور گفت: درباره عاملان حادثه کرمانشاه به جمع‌بندی دقیقی نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته کرمانشاه اعلام کرد: هم اکنون در حال پیگیری موضوع هستیم و تا این لحظه درباره عاملان این اقدام تروریستی به نتیجه دقیقی نرسیده‌ایم.

او گفت: روز گذشته فرماندار شهرستان دالاهو، فلاحت‌پیشه نماینده دالاهو و اسلام‌آباد غرب به همراه  و چند نفر از مدیران استانی و محلی در حال بازگشت از یک ماموریت اداری بودند که مورد حمله مسلحانه یک گروه تروریستی ۴ نفره قرار می‌گیرند که در پی آن ۲ نفر در دم شهید شدند و ۲ نفر نیز به دلیل اصابت گلوله دچار مجروحیت شده و به بیمارستان انتقال یافتند. همچنین آقای فلاحت‌پیشه نیز در حین خروج از خودرو دچار مجروحیت جزئی شدند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه تا این لحظه اطلاعات دقیقی درباره ماهیت این گروه تروریستی در دست نیست، خاطرنشان کرد: انگیزه حمله از سوی این گروه تروریستی هنوز مشخص نشده است اما نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در محل در تلاش برای دستگیری تروریست‌ها هستند.

امیری با تاکید بر بی‌اعتبار بودن هر گونه اطلاع‌رسانی درباره این حادثه از طریق کانال‌های غیررسمی یادآور شد: طبیعتا اخبار این حادثه باید از طریق کانال‌های رسمی پیگیری شود و ما نیز به محض به دست آوردن اطلاعات تایید شده درباره این حادثه و انگیزه وقوع آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره نامه این وزارتخانه به شورای نگهبان در خصوص زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: ما برای برگزاری انتخابات ۲ تاریخ پیشنهاد کردیم که آقای ره‌پیک هم در مورد این تاریخ‌ها اطلاع‌رسانی کردند. با توجه به اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سال آینده همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود زحمت‌هایی برای مردم به همراه خواهد داشت، با شورای نگهبان مکاتبه کردیم که برگزاری انتخابات پیش از ماه مبارک رمضان انجام شود و در حال حاضر منتظریم شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام کند.

او با اشاره به ارائه لایحه‌ قانون جامع انتخابات از سوی وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گروهی متشکل از کار‌شناسان وزارت کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای نگهبان در وزارت کشور مشغول بررسی ابعاد مختلف این لایحه هستند.

امیری در پایان با بیان اینکه تا این لحظه زمان دقیق ارائه این لایحه به مجلس مشخص نشده است، گفت: امیدواریم با کار کار‌شناسی که در حال انجام است هر چه سریع‌تر تهیه این لایحه به اتمام برسد.

کد N1337737

وبگردی