آفتاب
گفت وگوی اختصاصی ایرنا با 'خالد ابوبکر'

بازرس کل پلیس مالزی: همکاری با ایران گسترش می یابد/ کاهش شدید بازداشتی های ایرانی

بازرس کل پلیس مالزی: همکاری با ایران گسترش می یابد/ کاهش شدید بازداشتی های ایرانی

کوالالامپور – ایرنا – بازرس کل پلیس مالزی روز دوشنبه پس از رایزنی با جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران بر توسعه همکاری ها با کشورمان برای مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت که تعداد بازداشتی های ایرانی متهم به قاچاق مواد مخدر در مالزی کاهش چشمگیری داشته است.

'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دیدار و رایزنی با سردار 'مرتضی میرزایی' جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان را برای توسعه همکاری ها در این بخش موثر دانست و بر تبادل اطلاعات بین کشورش و ایران در این بخش تاکید کرد.
وی مهمترین موضوعی که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت را توسعه همکاری ها به ویژه در بخش تبادل اطلاعات با هدف تقویت مبارزه با مواد مخد در هر دو کشور عنوان کرد.
به گفته بازرس کل پلیس مالزی، رایزنی مقام های مبارزه با مواد مخدر دو کشور روز سه شنبه در دیدار با 'مختار محمد مختار شریف' رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مالزی ادامه می یابد و فرصت های همکاری بین دو طرف با جزئیات بیشتری مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.
وی پس از این دیدار که در 'بوکیت امان' مرکز پلیس مالزی انجام شد، اعلام کرد تعداد افراد دستگیرشده ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال جاری به شدت کاهش یافته است.
'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی گفت: ما شاهد کاهش شدید ایرانی های فعال در عرصه مواد مخدر در مالزی بوده ایم و از ابتدای امسال تاکنون تنها سه ایرانی متهم با مواد مخدر بازداشت شده اند.
به گفته وی، بالاترین شمار بازداشت شدگان ایرانی در مالزی به اتهام های مختلف به سال 2011 میلادی باز می گردد که 116 نفر به اتهام جرائم مختلف از جمله مواد مخدر دستگیر شدند، اما از آن زمان با همکاری نزدیک مقامات دو کشور، این آمار کاهش قابل توجهی داشته است.
بازرس کل پلیس مالزی، گفت: همکاری های خود را از هم اکنون با ایران افزایش داده ایم. همکاری دو کشور در آینده بسیار نزدیک افزایش می یابد و مالزی خواستار این قبیل همکاری های نزدیک است.
وی گفت اکنون که جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران از مالزی دیدن می کند، طرف مالزیایی نیز به ایران سفر خواهد کرد و امیدوارم خودم نیز بتوانیم به ایران سفر کنم.
'خالد ابوبکر' در مورد بحث استرداد زندانیان بین دو کشور نیز گفت در این نشست در مورد این موضوع گفت وگوی نشد.
وی در خصوص ناآگاهی و جهل برخی از افراد که ناخواسته در دام قاچاقچیان مواد مخدر می افتند، گفت: جهل توجیه ارتکاب جرم و یا گرفتار شدن در آن نیست. مردم باید مراقب باشند، اگر آنها نسبت به قوانین یک کشور آگاه نیستند، باید قبل از انجام هر اقدامی در این زمینه مطالعه کنند.
آساق**241**1611
کد N1337611

وبگردی