آفتاب
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

دولت‌ها در پیاده‌سازی قوانین مرتبط با عفاف و حجاب کوتاهی کرده‌اند

دولت‌ها در پیاده‌سازی قوانین مرتبط با عفاف و حجاب کوتاهی کرده‌اند

محلات- نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون عفاف و حجاب دو دهه است که در مجلس به تصویب رسیده ولی اراده لازم در دولت ها برای عملیاتی کردن آن وجود نداشته و ندارد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین اسلام است و یک امر درجه دوم به حساب نمی آید و نباید با آن برخوردهای سلیقه ای صورت گیرد.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه ابزارهای متناسب با گسترش این فرهنگ استفاده کرد و کارهای عمیق فرهنگی در این راستا صورت گیرد تا بتوانیم در مقابل هجمه های عظیمی که در مقابل این مقوله صورت می گیرد، ایستادگی کنیم.

سلیمی با بیان این که مساله عفاف و حجاب را نباید دستخوش بازی های سیاسی قرار داد خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد از همه ابزارها از جمله عفاف و حجاب برای بهره برداری های خاص سیاسی استفاده می کنند که این مساله ظلم به مساله عفاف و حجاب به شمار می رود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون عفاف و حجاب خلاء وجود ندارد ولی در دولت های مختلف در طول این ۲۰ سال کوتاهی هایی در زمینه اجرای این قانون صورت گرفته و امیدواریم هر چه زودتر این اهمال ها خاتمه پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال قبح زدائی از برخی مقولات دینی از جمله عفاف و حجاب است و این اراده در اردوگاه دشمن به وضوح قابل مشاهده است تا جایی که این مساله را با صدای بلند فریاد می زنند.

سلیمی افزود: گاهی اوقات افراد با عفاف و محجبه برای انتخاب لباس مناسب با مشکل مواجه می شوند و واردات برخی از لباس های غیرمناسب علاوه بر ضررهای اقتصادی که برای کشور به همراه دارد، مروج برخی رفتارهای هنجارشکنانه در جامعه است و باید این فضا را مدیریت کرد چون رهاسازی این مساله به کشور آسیب می زند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که دولت قبلی و فعلی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کم کاری کرده اند بیان داشت: دولت ها می توانند برخی اقدامات را که با کارهای فرهنگی تناسب داشته باشد، انجام دهند و این کوتاهی ها پذیرفتنی نیست.

سلیمی یادآور شد: دولت می تواند در زیرمجموعه های خود اقدام به فرهنگ سازی کند و فضای محیط های اداری و آموزشی را با توصیه های مناسب و انجام کارهای فرهنگی تشویقی سالم سازی کرده و کار را از زیر مجموعه های خود آغاز کند.

کد N1337524

وبگردی