آفتاب

فراخوان بان کی مون برای حمایت از دختران نوجوان/نیمی از تمامی آزارهای جنسی در جهان علیه دختران ۱۵‌ساله

فراخوان بان کی مون برای حمایت از دختران نوجوان/نیمی از تمامی آزارهای جنسی در جهان علیه دختران ۱۵‌ساله

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت ۱۱ ژوییه ۲۰۱۶ برابر با ۲۱ تیرماه جاری همه دولت ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی را برای حمایت و سرمایه گذاری بردختران نوجوان ترغیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛‌ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

جامعه بین المللی به یک دستور کار جدید توسعه پایدار متعهد گردیده که بر اساس اصول عدالت و حقوق بشر استواراست. هدف اصلی آرمان های توسعه پایدار این است که هیچ کس پشت سر گذاشته نشود.

با وجود دستاوردهای قابل توجه در کاهش فقر و بهبود فرصت و رفاه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، صدها میلیون نفر محتاج فرصتی برای آینده ای بهتر هستند، دختران در میان کسانی هستند که کمترین بهره را از ابتکارات توسعه قبلی برده اند، به خصوص آنانی که درسنین نوجوانی هستند.

درست در زمانی که دختران باید در مدرسه و در رویای امکانات پیش رو باشند، به دلیل یک سری مسائل اجتماعی و فرهنگی به عقب کشانده شده و از تحقق آروزهای خود باز می مانند. در حالی که گزینه ها و فرصت های یک پسر در نوجوانی گسترش می یابد، برای دختران نوجوان محدود می گردد. نیمی از تمامی آزارهای جنسی در سراسر جهان علیه دختران 15 ساله یا جوانتر است. در کشورهای در حال توسعه ، از هر سه دختر یکی قبل از سن 18 سالگی ازدواج می کند. و همچنین دختران نوجوان کمتر از پسران نوجوان دوره متوسطه را شروع و یا به پایان می رسانند.

اصلاح این نابرابری ها برای موفقیت و دستیابی به آرمان های توسعه پایدار 2030 حیاتی است. به همین دلیل بر اساس آرمان های توسعه پایدار، یک هدف خاص برای دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران درنظر گرفته شده است. در این روز جهانی جمعیت، اینجانب همه دولت ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی را برای حمایت و سرمایه گذاری بردختران نوجوان ترغیب می کنم. همه سزاوار بهره بردن از رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی هستند. بیاید برای زندگی توام با امنیت، کرامت و فرصت برای همه با هم متعهد شویم.

۴۲۲۳۶

کد N1337244

وبگردی