آفتاب

موافقت احزاب مخالف کنگو با دور جدید مذاکرات گفت و گوی ملی

موافقت احزاب مخالف کنگو با دور جدید مذاکرات گفت و گوی ملی

تهران – ایرنا – بنا بر اعلام هیات اتحادیه آفریقا ناظر بر روند گفت و گو های ملی در کنگو، اعضای احزاب مخالف دولت کنگو، با از سرگیری مذاکرات گفت و گوی ملی موافقت کردند.

به گزارش تارنمای خبری ' آفریکا نیوز' هیات اتحادیه آفریقا در این کشور، از همه طرف های درگیر خواست تا با همکاری سازنده و ایجاد فضایی مناسب برای پیشبرد گفت وگو ها، روند رسیدن به توافق صلح را تسریع بخشند.
این در حالی است که اخیرا اعضای احزاب مخالف دولت کنگو با مقاماتی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و نیز اتحادیه آفریقا درباره مذاکرات مربوط به گفت و گوی ملی کشورشان، در «بروکسل» دیدار و گفت و گو کرده بودند.
این در حالی است که براساس گزارش منابع سازمان ملل، از زمان شروع درگیری ها میان قوای دولتی جمهوری دمکراتیک کنگو و گروه های شورشی در شرق این کشور، علاوه بر میلیون نفری که مجبور به فرار از مناطق جنگ زده شده اند، بیش از 100 هزار نفر نیز بی خانمان گردیده اند.
به دلیل وجود ناامنی در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو، در حال حاضر علاوه بر نیروی های مونوسکو، شمار زیادی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این منطقه مستقر هستند .
پیشتر نیروهای مداخله گر سازمان ملل (مونوسکو) که شامل بیش ازسه هزار نیرو از کشورهای عضو جامعه توسعه جنوب آفریقا (سادک ) از جمله آفریقای جنوبی هستند، بر اساس مصوبه شورای امنیت به شرق جمهوری دمکراتیک کنگو اعزام شده بودند.
جمهوری دمکراتیک کنگو با 82 میلیون نفر جمعیت در قلب آفریقا واقع شده و پایتخت آن «کینشازا» است.
جمهوری دمکراتیک کنگو، کشوری واقع در مرکز آفریقا است که از سال 1971 تا سال 1997 زئیر نامیده می شد.
این کشور با جمهوری کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی و سودان جنوبی در شمال؛ اوگاندا، رواندا، بروندی و تانزانیا در شرق و زامبیا و آنگولا در جنوب مرز مشترک دارد و از غرب مشرف به اقیانوس اطلس است.
جمهوری دمکراتیک کنگو، دومین کشور بزرگ در آفریقا به لحاظ وسعت و یازدهمین کشور بزرگ در جهان است.
خاورم**9377**1566
کد N1337209

وبگردی