آفتاب

رئیس جمهوری مکزیک بر حفظ روابط قوی با آمریکا تاکید کرد

رئیس جمهوری مکزیک بر حفظ روابط قوی با آمریکا تاکید کرد

تهران-ایرنا- «انریکه پنیا نیتا» رئیس جمهوری مکزیک با انتقاد از سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوریخوان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مهاجران مکزیکی گفت، صرف نظر از اینکه چه کسی ریاست جمهوری آمریکا را در آینده برعهده بگیرد، حفظ روابط قوی با واشنگتن اولویت اصلی کشورش خواهد بود.

به گزارش ایندیپندنت، پنیا نیتا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان با اشاره به دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون نامزدان دو حزب جمهوریخواه و دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود که کشورش به هر فردی که پیروز انتخابات شود احترام می گذارد و به دنبال برقراری روابطی مثبت و سازنده با هر رئیس جمهوری جدیدی در آمریکا است.
ترامپ وعده داده است، در صورتی که به کاخ سفید راه یابد همه مهاجران غیر قانونی را اخراج خواهد کرد و دیواری حائل در مرز مکزیک برای ممانعت از ورود مهاجران به آمریکا خواهد ساخت.
نامزد جمهوری خواهان مدعیست مهاجران غیرقانونی مواد مخدر با خود به آمریکا می آورند و این کار می تواند جرم و جنایت را افزایش دهد.
رئیس جمهوری مکزیک پیشتر این اظهارات را نژادپرستانه توصیف کرده و هشدار داده بود که چنین موضع گیری روابط آمریکا و مکزیک را تیره خواهد کرد.
پنیا نتا در ادامه مصاحبه با سی ان ان گفت: نباید فراموش کرد که امنیت آمریکا با امنیت کشورهای همسایه اش بی ارتباط نیست و این موضعی است که ما در قبال دولت آمریکا دنبال کرده ایم.
وی افزود: ما برای حفظ امنیت در مکزیک و آمریکا، روابطی مبتنی بر همکاری و هماهنگی در حوزه های امنیتی داشته ایم و دارای شرکای راهبردی هستیم که برای حفظ امنیت در آمریکای شمالی تلاش می کنند.
رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به سخنان دونالد ترامپ درباره ساخت دیواری «زیبا و بزرگ» در مرز جنوبی آمریکا و گرفتن هزینه آن از مکزیک نیز گفت، کشورش به هیچ وجه هزینه ساخت این دیوار را بین دو کشور همسایه نخواهد پرداخت.
وی از اظهارات ترامپ درباره مهاجران مکزیکی انتقاد کرد و گفت: من با چنین کلی گویی درباره مکزیکی ها موافق نیستم.
مقام مکزیکی به اظهارات ترامپ در روزهای نخست رقابت های انتخاباتی اشاره داشت که گفته بود مهاجرانی که از مکزیک وارد آمریکا می شوند، «جنایتکار و متجاوز» هستند.
پنیا نیتا در این زمینه گفت روزانه بیش از یک میلیون نفر بصورت قانونی از مرز بین آمریکا و مکزیک عبور می کنند.
اروپام**9158**1479
کد N1337090

وبگردی