آفتاب

طراحی سامانه الکترونیکی برگزاری و صدور گواهینامه آموزش‌های تخصصی

طراحی سامانه الکترونیکی برگزاری و صدور گواهینامه آموزش‌های تخصصی

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با اعلام طراحی سامانه الکترونیکی برگزاری و صدور گواهینامه آموزش‌های تخصصی، گفت: از این پس آموزش‌های تخصصی که با نظارت معاونت آموزش و سازمان امداد و نجات و با به‌کارگیری مربیان تخصصی بانک اطلاعاتی مربیان متخصص برگزار شود مورد تایید خواهد بود.

به گزارش ایلنا، احمد سلطانی با اشاره به هماهنگ‌های معاونت برنامه‌ریزی امداد با معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر در حوزه آموزش، گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های آموزشی مشترکی انجام شده که از جمله آنها بازنگری تمامی دوره‌های تخصصی مورد نیاز سازمان امداد و نجات است.

وی با اشاره به طراحی سامانه الکترونیکی برگزاری و صدور گواهینامه آموزش‌های تخصصی، اظهار کرد: این سامانه نرم‌افزاری با همکاری معاونت آموزشی جمعیت هلال‌احمر طراحی شده تا از این پس روند برگزاری و صدور گواهینامه آموزش‌های تخصصی، الکترونیکی و از این طریق بسیاری از مسائل پیش‌روی برگزاری دور‌ها حل شود.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با اشاره به این که در سال جدید مقرر شده است تا آموزش‌های تخصصی از سوی سازمان و با نظارت معاونت آموزش و سازمان امداد و نجات برگزار شود، اذعان کرد: بر این اساس آموزش‌های تخصصی که خارج از این روال برگزار شود، به‌هیچ‌وجه مورد تایید ما نبوده و گواهینامه‌ای برای این آموزش‌ها صادر نمی‌شود، مگر این که با نظارت 2 حوزه ذکر شده برگزار شده باشد.

وی با اشاره به برنامه سازمان امداد و نجات برای ساماندهی مربیان تخصصی، تصریح کرد: در این زمینه بانک اطلاعات مربیان متخصص تهیه و مقرر شده است این بانک پس از تایید معاونت آموزش و پژوهش، ملاک انتخاب مربیان قرار گیرد و لذا از این پس اگر آموزش‌ها از سوی مربیان مورد تایید انجام نشده و خارج از بانک باشد،  مورد تایید نخواهد بود.

به گفته دکتر سلطانی مقرر شده است تا از این پس آموزش‌های تخصصی نجات فقط در مراکز دارای سازه آموزشی مورد نیاز برگزار شود و لذا از این پس دوره‌هایی که در مراکز دارای این سازه‌ها برگزار شود، مجوز برگزاری گرفته و مورد تایید خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری ماهانه دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی برای امدادگران و نجاتگران، اظهار کرد: نخستین دوره توان‌افزای در سال جاری در کویر شهداد برگزار و مقرر شده است تا دومین دوره توان‌افزایی در 10 روز آینده برای تیم‌های سیلاب به عنوان نهمین دوره توان‌افزایی در گیلان برگزار شود.

 

کد N1336937

وبگردی