آفتاب

آلبوم جدید استاد آواز مکتب اصفهان منتشر شد

آلبوم جدید استاد آواز مکتب اصفهان منتشر شد

تهران - ایرنا - آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان»، با صدای استاد سیدرضا طباطبایی، خواننده برجسته مکتب آوازی اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، در آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان» جمعی از نوازندگان اصفهانی با ساز خود صدای استاد طباطبایی را همراهی کرده اند.
استاد سیدرضا طباطبایی متولد سال 1323 در روستای کربکند از توابع بُرخوار است. وی نخستین فعالیت های حرفه ای خود را در رادیو اصفهان و با شهرت «معینی» تجربه کرد و از سال 1340 که استاد برجسته آواز ایران، روانشاد استاد تاج اصفهانی، در اصفهان مسئولیت تدریس کلاس های مرکز رادیو را بر عهده گرفت، به افتخار شاگردی استاد تاج دست یافت و این شاگردی را تا پایان عمر استاد ادامه داد.
تسلط استاد طباطبایی به ظرایف و دقایق مکتب آوازی اصفهان و همچنین پیروی از سبک آوازی استاد تاج، موجب شد که وی را «تاج ثانی» بخوانند.
آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان» در قالب سه لوح فشرده منتشر شده است. در سی دی نخست، 10 قطعه وجود دارد که در دستگاه های چهارگاه، همایون و ماهور کار شده است.
شعرهای آوازهای این سی دی از سعدی، جامی، شمس مغربی، افسر بختیاری و قاسم رسا است.
در دومین سی دی آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان» نیز هشت قطعه آوازی و ضربی وجود دارد که بر اساس شعرهای سعدی، حافظ، مولانا، باباطاهر، بیژن ترقی و قاسم رسا خوانده شده است.
قطعه های این سی دی در دستگاه های سه گاه، چهارگاه و همایون به نوا درآمده است.
در سی دی سوم این مجموعه نیز 12 قطعه برای شنیدن وجود دارد که در دستگاه های چهارگاه و ماهور و آوازهای افشاری و بیات ترک اجرا شده است.
شعرهای این قطعه ها نیز از فردوسی، حافظ، مولانا، فرصت شیرازی، حکیم صهبا و فصیح الزمان شیرازی است.
در لوح های فشرده سه گانه آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان»، نوازندگان از جمله خسرو چناریان کاشانی (ویولن)، روح الله الله دادی (نی)، حسن منصوری (نی)، سعید روحانی (نی)، سعید مزدک (تار)، گلستانه (عود)، ایزدنیا (ویلون)، بهزاد جهانبخش (تار)، فرامرز کلانتری (تار)، کاظم پور (نی)، مرتضی قاسمی (تنبک)، شاهین شیخ بهایی (تنبک)، محمد مهدی اشرفی اصفهانی (تنبک)، عیسی بهنام (تنبک) و مهدی شیخ بهایی (تنبک) همکاری کرده اند.
آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان» به تهیه کنندگی محسن عابدی جزی و به همت مؤسسه موسیقایی چهارباغ منتشر شده است.
فراهنگ ** 3067 ** 1071
کد N1336872

وبگردی