آفتاب
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

بازرسی مچ گیری نیست، بلکه بهبود وضعیت است

بازرسی مچ گیری نیست، بلکه بهبود وضعیت است

تهران – ایرنا - رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به بازرسی و نظارت در سطح ستاد و ادارات کل استانی سازمان، گفت: بازرسی مچ گیری نیست، بلکه بهبود وضعیت است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی، در نشست بازرسان این سازمان با اشاره به طراحی دقیق و کارشناسی نظام بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بازرسی های جدید را با نگاهی ویژه مورد توجه قرار داده ایم و امیدواریم این بازرسی ها در قالب مجموعه ای فشرده و سازماندهی شده زودتر به نتیجه برسد.
جمشیدی افزود: بازرسی ها می توانند نتایج موثری برای سازمان به همراه داشته باشند که اصلاح ساختار ها و سیستم ها، کارآمدی و تحول در شیوه مدیریت های استانی ، بهبود روش ها ، احقاق حقوق مردم و شناسایی گلوگاه های فساد و شناسایی منشاهای فساد اداری از جمله این نتایج است.
وی با تاکید بر ضرورت انجام بازرسی ها بصورت سریع، دقیق و هوشمند، بیان کرد: بازرسی ها باید به صورت سیستمی انجام شود اما بازرسی های سیستماتیک تنها راه نیست بلکه لازم است بازرسی های موردی، نوبه ای و مبتنی بر فرآیند و نتایج نیز در دستور کار قرار گیرند.
وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که بازرسی های هوشمند و سیستمی به عنوان نقطه ایده آل امر بازرسی میسر نشده اند، باید بازرسی های دوره ای به نحو شایسته انجام شود.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی در تبیین ویژگی های بازرسان گفت: بازرسان باید امین باشند؛ که هم به عنوان بازوان مدیریتی امانت داری کنند و هم امانت دار مدیران پرسنل و محیط اداری باشند که مورد بازرسی قرار گرفته است وهیچ بازرسی حق ندارد اطلاعات بدست آمده را افشا کند.
وی در ادامه برخورداری از تبحر و تخصص ، بردباری، صبر و حوصله کافی را از جمله ویژگی های بازرسان بر شمرد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی برخورداری روابط عمومی قوی بازرسان را عامل جلب اطمینان و اعتماد افراد دانست و افزود: بازرسی ها باید بدور از هرگونه حب و بغض باشد .
محیطی که مورد بازرسی قرار می گیرد هم از دیگر مواردی بود که ایشان به آن اشاره کرد و گفت: بازرسان باید به نحو دقیق و شایسته محیط مورد بازرسی را شناسایی کنند و همه امکانات، بودجه، مشکلات، پراکندگی جغرافیایی و منابع انسانی را مورد توجه و بررسی قرار دهند.
جمشیدی تصریح کرد: بازرسی برای کمک به استانها است نه ایجاد مشکل و مچ گیری و محوریت هم باید تعامل باشد نه تقابل.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی اولویت بندی را از دیگر ویژگی بازرسان بر شمرد و گفت: برای انجام بازرسی لازم است اولویت بندی دقیق وجود داشته باشند، تا در مدت کوتاه مهمترین دغدغه ها را مورد بازرسی قرار داد و همچنین از جمله این اولویت ها دغدغه هایی و انتظاراتی است که مردم از سازمان دارند و نیز سوء جریایاتی است که ممکن است وجود داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مفهوم عدالت و ضرورت تبیین این مفهوم ، گفت: سازمان ما، مجری عدالت هست و صدور رای با قوت و قطعیت و نیز در زمان مناسب بسیار با اهمیت است.
جمشیدی همچنین بر با تاکید بر استفاده از شاخص ها به منظور جلوگیری از تفاوت در قضاوتها و ارزیابی ها توسط بازرسان ، تاکید نمود.
اجتمام**1996** 1418
کد N1336735

وبگردی