آفتاب

آغاز به کار چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در زنجان از 21 تیر

آغاز به کار چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در زنجان از 21 تیر

زنجان - ایرنا - چهاردهمین مهرواره سراسری شعر و داستان جوان سوره با حضور راه یافتگان به مرحله نهایی آن، از روز دوشنبه/ 21 تیر جاری/ به مدت دو روز در زنجان برگزار می شود.

دبیر چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اصطلاح «مهرواره» که برای این جشنواره در سال جاری به کار برده شده است، افزود: امسال این رویداد ادبی از حالت رقابتی خارج و به محیطی برای رفاقت به منظور تولید ادبی مبدل شده است به همین خاطر نیز از لفظ مهرواره به جای جشنواره برای آن استفاده می‌کنیم.
حمیدرضا اسماعیلی اظهار کرد: 556 اثر در بخش داستان به چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره ارسال شد که از میان آن ها 26 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: 100 داستان صد کلمه ای نیز به جشنواره ارسال شد که چهار اثر در این بخش به انتخاب داروان به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند.
اسماعیلی افزود: یک هزار و 332 اثر از سوی 309 شاعر در بخش شعر کلاسیک به جشنواره ارسال شد که از بین آن ها، 19 اثر برای مرحله پایانی انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: در بخش شعر نو نیز 943 اثر از 242 شاعر به جشنواره ارسال شد که 19 اثر به انتخاب داوران به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.
اسماعیلی افزود: در بخش ترانه 452 اثر از 159 شاعر به جشنواره ارسال شد که از این تعداد 13 اثر برای مرحله نهایی انتخاب شدند.
دبیر چهاردمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره با بیان اینکه در این جشنواره بیش از 120 نفر از شاعران و نویسندگان از سراسر کشور حضور دارند، گفت: برگزاری کارگاه های شعر و ترانه، داستان و شب شعر در نخستین روز جشنواره از برنامه های های عمده پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: در جشنواره سال جاری و پیش از مراسم افتتاحیه، حاضران با حضور بر مزار حسین منزوی یاد این شاعر زنجانی را گرامی خواهند داشت و در مراسم افتتاحیه نیز از خانواده وی و سه نفر از ادیبان استان زنجان غلامرضا طریقی، مصطفی آقاجانلو و مریم بیات‌تبار تجلیل خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه منزوی آن گونه که باید در شهر خودش (زنجان)معرفی نشده است، تصریح کرد: شیوه درستی نیست که عده ای منزوی را در انحصار خود قرار دهند، چراکه این شاعر بزرگ، شخصیتی ملی و متعلق به ادبیات ایران زمین است.
اسماعیلی اظهار کرد: آیین اختتامیه چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره شامگاه سه شنبه / 22 تیر جاری/ در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار می شود.
7312/6085
کد N1334878

وبگردی