آفتاب

افزایش مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی در جهان

افزایش مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی در جهان

ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز نوشت: هپاتیت ویروسی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی است و تلفات ناشی از آن روبرو افزایش است.

کارشناسان با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی افزایش پیدا کرده تأکید کردند: تلفات ناشی از این بیماری می‌تواند با مرگ و میر ناشی از ایدز، سل یا مالاریا برابری کند.

کارشناسان کالج سلطنتی لندن و دانشگاه واشنگتن بر اساس بررسی انجام شده دریافتند: در سال ۲۰۱۳ و به رغم وجود واکسن و شیوه‌های درمانی، هپاتیت و مشکلات ناشی از آن به مرگ یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر منجر شده است.

بررسی سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ مرگ و میر مرتبط با ایدز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده در حالیکه در این سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به سل جان خود را از دست دادند.

دکتر "گراهام کوک" از دپارتمان پزشکی کالج سلطنتی لندن گفت: این اولین بررسی جامع تا به امروز است که به بررسی هپاتیت ویروسی و مشکلات ناشی از آن در سطح جهان پرداخته است.

همچنین در حالیکه مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی همچون سل و مالاریا از سال ۱۹۹۰ کاهش پیدا کرده تلفات ناشی از هپاتیت ویروسی افزایش یافته است.

یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است طی دوره‌ای ۲۳ ساله مرگ و میر ناشی از هپاتیت ویروسی افزایش ۶۳ درصدی پیدا کرده است. به علاوه این آمار در کشورهای با درآمد بالا و متوسط بیشتر از کشورهایی با درآمد پایین است.

کوک گفت: اگرچه واکسن‌ها و شیوه‌های درمانی موثری برای مقابله با هپاتیت ویروسی وجود دارد اما سرمایه‌گذاری کافی برای کمک به این بیماران در نظر گرفته نشده است.

۴۲۲۳۶

کد N1333885

وبگردی