آفتاب

نماینده مجلس: رئیس جمهور در برخورد با متخلفان پرداخت های نامتعارف با هیچ کس عقد اخوت ندارد

نماینده مجلس: رئیس جمهور در برخورد با متخلفان پرداخت های نامتعارف با هیچ کس عقد اخوت ندارد

شهرری ـ ایرنا ـ نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در خصوص پرداخت های نامتعارف با هیچ کس عقد اخوت نبسته و برای شفاف سازی پرداخت های نامتعارف با متخلفان برخوردی قاطع و قانونی می کند.

مریم مافی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال دولت در پیگیری موضوع پرداخت های نامتعارف افزود: مشابه این جریان در دولت قبل نیز اتفاق افتاد، ولی در آن زمان دولت نه تنها این موضوع را بررسی نکرد بلکه ورود به آن را خط قرمز نامید.
وی اظهار کرد: انتشار فیش های حقوقی و پرداخت های نامتعارف مدیران موجب نگرانی و دلخوری مردم شده که رئیس جمهور با ورود به موقع به موضوع و صدور بیانیه ای مبنی بر لزوم شفاف سازی پرداخت ها، این بحران را مدیریت و آن را به یک فرصت در راستای همراهی بیشتر مردم و مسئولان تبدیل کرد.
مافی خاطر نشان کرد: دستور رئیس جمهور به کل نهادهای نظارتی و اجرایی برای شفاف سازی پرداخت ها حرکت خوبی است و باعث می شود در یک چارچوب درست و شفاف موضوع بررسی و ارقامی که به صورت غیرمتعارف پرداخت شده به خزانه دولت برگرشت داده شود.
وی در ادامه به عملکرد مجلس دهم در موضوع پرداخت های نامتعارف اشاره و اظهار کرد: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی دقیق در خصوص فیش های حقوقی نا متعارف برخی مدیران تهیه و ارائه کرده است.
مافی گفت: کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز موظف شده ظرف مدت کوتاهی(تا هفته آینده) گزارش دقیقی در رابطه با موضوع پرداخت های نامتعارف به صحن علنی مجلس ارائه کند.
وی خاطر نشان کرد: عوامل متعددی در خصوص پرداخت های نا متعارف دخیل هستند، این موضوع از یک ناحیه و یا یک مسیر اتفاق نیافتاده و باید تک تک این عوامل شناسایی و آسیب شناسی شوند.
مافی با اشاره به عملکرد ضعیف شورای عالی تعیین حقوق و دستمزد افزود: شورای عالی تعیین حقوق و دستمزد وظیفه ابلاغ کمترین و بیشترین میزان دستمزد را بر عهده دارد ولی متاسفانه در 10 سال گذشته این شورا هیچ جلسه ای دراین خصوص نداشته است.
تهرام 3218// 1625
کد N1333680

وبگردی