آفتاب

دریافتی های نجومی حاصل قصور تمام دستگاههاست/ کارگران سه هفته از ماه را گرسنه‌اند

دریافتی های نجومی حاصل قصور تمام دستگاههاست/ کارگران سه هفته از ماه را گرسنه‌اند

ایلنا: دبیرخانه کارگر قزوین می‌گوید: ضعف همه دستگاه‌های کشور مسبب این دریافتی‌های نجومی است و اکنون خواسته جامعه کارگری، واکنش عملی مسئولان به این مساله و کاهش ضابطه‌مند این فاصله عمیق طبقاتی است.

«عیدعلی کریمی»، دبیرخانه کارگر قزوین در گفتگو با ایلنا در ارتباط با انتشار فیش‌های حقوقی نجومی گفت: در شرایطی که سالهاست  فاصله طبقاتی یک به صد و حتی در مواردی خیلی بیشتر است، هرگز گوش شنوایی برای شنیدن صدای دادخواهی کارگران وجود نداشته است.

وی افزود: حال بحث این فیش ها و دریافتی‌ها رسانه‌ای شده و مسئولان می‌خواهند با پاسکاری به یکدیگر فرافکنی کنند. این درحالیست که این شرایط و این دریافتی‌ها نتیجه قصور همه دستگاههای اجرایی و نظارتی است.

کریمی تصریح کرد: هر سه قوه در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، آنهم در شرایطی که اقتصاد در شرایط بغرنج است و حداقل دستمزد کارگران یک سوم نیازهای خانوار را تامین نمی‌کند.

وی با تاکید بر این که خانواده کارگران کف بگیر، سه هفته از ماه را مجبورند گرسنه بمانند، عنوان کرد: در مملکتی که توان پرداخت‌های نجومی به مدیران و مسئولان و یک درصدی‌ها هست، چرا ادعا می‌کنند که توان افزایش دستمزد وجود ندارد.

وی ادامه داد: چرا باید کارگران در این شرایط به سر ببرند و گروهی از نعمت های آنچنانی و شرایط فوق تصور بهره‌مند باشند.

دبیر خانه کارگر قزوین افزود: دست کم در بیست سال گذشته همه سیستم‌های نظارتی و بازرسی ضعیف عمل کرده‌اند و مسلم است در صورتی که اراده قوی برای تغییر این اوضاع و اعاده حق مردم وجود داشته باشد، هم به قوانین اجرایی محکم نیازمندیم و هم ایجاد سیستم های نظارتی قوی باید در دستور کار قرار بگیرد.

کریمی در پایان تصریح کرد: کارگران به جد از قوه مجریه می‌خواهند که در جهت کاهش ساختاری این شکاف طبقاتی هرچه زودتر وارد میدان شده و قدم‌های اجرایی بردارد، در غیر این صورت ناامیدی و دلزدگی کارگران از جمله عواقبی است که جبران ناپذیر خواهد بود.

 

کد N1333554

وبگردی