آفتاب
«فواد معصوم»:

هدف از حملات«بلد» ضربه زدن به وحدت عراق و ایجاد فتنه طائفه ای است

هدف از حملات«بلد» ضربه زدن به وحدت عراق و ایجاد فتنه طائفه ای است

رئیس جمهور عراق در سخنانی اعلام کرد که هدف از انجام اقدامات تروریستی در حرم امامزاده سید محمد فرزند امام هادی (علیه السلام) در منطقه «بلد» ضربه زدن به وحدت عراق و ایجاد فتنه طائفه ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، رئیس جمهور عراق در سخنانی انفجارهای تروریستی را در منطقه بلد در استان صلاح الدین که مرقد سید محمد فرزند امام هادی علیه السلام را هدف قرار داد، محکوم کرد.

بر اساس این گزارش «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق در سخنانی در این خصوص ضمن محکومیت این اقدامات تروریستی، هدف آن را آسیب رساندن به وحدت مردم عراق و همچنین ایجاد فتنه طائفه ای دانست.

وی از مقامات امنیتی درخواست کرد که تدابیر فوری را در این خصوص اتخاذ و مجرمین این جنایات را دستگیر کنند تا قصاص گردند و همچنین افزود: این گونه اقدامات تروریستی در مناطق الکراده، الشعب، شهرک صدر بغداد و دیگر مناطق کشور موجب تقویت عزم و اراده مردم برای نابودی کامل گروه های تروریستی می گردد.

رئیس جمهور عراق در پایان به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای آنان آرزوی صبر و سلامت کرد.

شایان ذکر است در پی وقوع چندین حمله انتحاری در جریان مراسم عید فطر به حرم امامزاده سید محمد فرزند امام هادی (علیه السلام) در منطقه بلد در استان صلاح الدین واقع در شمال عراق ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت. گزارشها حاکی از آنست که یک خودروی بمب گذاری شده در دروازه خروجی آرامگاه «سید محمد بن علی الهادی»- در ۹۳ کیلومتری شمال بغداد- منفجر شد.

کد N1332315

وبگردی