آفتاب
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

عزم قوای سه گانه برای برخورد با متخلفان جزم شده است/همه برای رفع مشکل به دولت کمک کنند

عزم قوای سه گانه برای برخورد با متخلفان جزم شده است/همه برای رفع مشکل به دولت کمک کنند

قم- ایرنا- عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: دریافت حقوق های نامتعارف از نظر شرعی، عرفی و اخلاقی مناسب نیست وباید این مشکلات و خلاء ها با قانونگذاری و همکاری همه نهادها برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: به عنوان فردی که پنج دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم اعلام می کنم برخی قوانین خود زمینه ساز بروز مشکلات هستند ونیاز به تنقیح و بازنگری جدی دارند.
وی ادامه داد: آنچه درارتباط با فیش های حقوقی در روزهای اخیر بیان شده، از طرف هر جریانی که باشد سبب خیر خواهد شد تا معضل رفع شود، همه باید دست به دست هم داده تا این مشکل را ریشه ای را برطرف کنند.
اکرمی اظهار داشت: امید است قوای سه گانه با همکاری و همفکری هم، این غده های فساد را از میان بردارند، موضوع فیش های حقوقی دمل چرکینی بود که امروزه سرباز کرده و باید درمان شود.
وی ادامه داد: متاسفانه ما با انباشت قانون مواجه هستیم و برخی قوانین گاهی ضد هم هستند و روزنه هایی را ایجاد کرده که برای نظام زیان آور است، بنابراین مهمترین اصل باید سراغ قوانین خوب برویم.
اکرمی بیان داشت: از سوی دیگر، قوانین هر اندازه هم مشکل داشته باشند ولی عرف و اخلاق یک اصل اساسی در نظام ما است.
وی گفت: وقتی مدیر عامل و رئیس یک بانک مشاهده می کند که کارمند او یک میلیون حقوق می گیرد، چرا او باید 25 برابر کارمندش دریافت کند اگر قانون هم چنین اجازه ای داده باشد خلاف اخلاق و عرف است.
وی ادامه داد: همه قوای سه گانه برای بررسی مساله فیش های حقوقی مصمم هستند و باید به سرعت این مساله را بررسی و ساماندهی کنند و در هر کجا خلافی ایجاد شده، باید با جدیت رسیدگی و برخورد شود.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه باید از متهم کردن کسی در این زمینه پرهیز شود، گفت: ما نمی توانیم جلو دهان افراد را بگیریم و زورمان نمی رسد، چون متاسفانه امروز پشت سر همه حرف می زنند، ولی مهم رفع اساسی اصل مشکل است.
اکرمی خاطرنشان کرد: باید مردم را نسبت به سیستم امیدوار و اعتماد انها جلب شود، برای این اقدام باید سه قوه نسبت به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوراسلامی ایران در بیانیه ای خطاب به ملت شریف ایران در مورد حقوق های نامتعارف برخی مدیران خاطرنشان کرد: حساسیت افکارعمومی و رسانه ها به پرداختهای نامتعارف قابل ستایش است.
وی در این بیانیه آورده است:دولت از این فرصت برای ساماندهی 'نظام شفافیت اطلاعات' بهره خواهد برد،با کسی عقد اخوت نبسته ام؛مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.
7401/ 6133/ 1484
کد N1331675

وبگردی