آفتاب

نماینده مجلس: بیانیه رئیس جمهوری فرصت خوبی برای اصلاح سیستم مالی و اداری است

نماینده مجلس: بیانیه رئیس جمهوری فرصت خوبی برای اصلاح سیستم مالی و اداری است

کرمان - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه رئیس جمهوری فرصت خوبی است که دولت بتواند با آماده کردن شرایط به اصلاح سیستم مالی و اداری بپردازد.

یحیی کمالی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره بیانیه اخیر رئیس جمهوری در مورد حقوق های نامتعارف در کشور افزود: رئیس جمهوری با صدور این بیانیه شهامت خود را نشان داد و این اقدام قابل ستایش است.
وی اظهار کرد: ریشه های فرصت طلبی ها که برای مملکت مصیبت درست کرده باید در جایی خشکانده شود.
وی گفت: نمی توان عیب را به گردن قانون انداخت اگر چه اقداماتی که این افراد انجام داده اند ظاهرا در قالب قانون بوده ولی در عین حال بی قانونی بوده که اکنون خودش را نشان داده است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اتفاقاتی که در زمینه پرداخت های نامتعارف افتاده، سوء استفاده از قانون است.
وی با اشاره به اینکه ما هنوز با دنیا بسیار فاصله داریم گفت: اگر برق کشوری در مدت کوتاهی قطع شود وزیر به اندازه همان مدت در برابر مردمش تعظیم می کند.
کمالی پور با اشاره به اینکه باید به سمت و سویی برویم که مردم در جریان امور قرار گیرند افزود: در همین راستا باید در بخش های مختلف شفاف سازی شود.
وی گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری سال 1395 به پایان می رسد و تاکنون هم به صورت آزمایشی بوده و برداشت های متفاوتی نیز از آن شده است که این فرصت خوبی برای دولت است تا اصلاحیه جامع و مدونی را ارائه کند.
وی ادامه داد: همچنین فرصت خوبی برای مجلس است که بتواند از ساز و کارهای لازم استفاده کند تا در آینده شاهد برداشت های متفاوت از قانون نباشیم.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رئیس جمهوری گفته است ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم واژه ای خوب است و اگر این حرف در میدان عمل به کار گرفته شود می تواند باب جدیدی در برخورد با فسادهای موجود باشد.
وی تاکید کرد: باید با افرادی که در زمینه پرداخت های نامتعارف تخلف و سهل انگاری کرده اند یا ناظر بوده اند، یا از رانت ها استفاده کرده اند و چه افرادی که می دانستند و عمل نکرده اند، برخورد شود.
کمالی پور گفت: باید بابی در کشور باز شود که همه قانونمند شوند و در مسیر قانون حرکت کنند.
وی افزود: به عنوان عضو این جامعه متاسفم که هر از گاهی اینگونه اتفاقات پیش می آید و ذهن مردم را مکدر می کند.
رئیس جمهوری دوشنبه گذشته درباره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران صادر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این بیانیه با ابلاغ دستور تهیه لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی و فوریت تصریح کرد: با کسی عقد اخوت نبسته ام؛ مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.
3029/3028/6064
کد N1331496

وبگردی