آفتاب
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

عید فطر تجلی همدلی و پیوستن مسلمین به اقیانوس وحدت‌اسلامی است

عید فطر تجلی همدلی و پیوستن مسلمین به اقیانوس وحدت‌اسلامی است

محلات- نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عید سعید فطر جشن عبودیت و تجلی همدلی و پیوستن تمامی مسلمین به اقیانوس وحدت اسلامی است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در روز عید فطر مسلمین در صفوف منسجم به سوی قبله واحد صف کشیده و به سمت انسجام و وحدت بیشتر حرکت می کنند، اظهار داشت: عید فطر، تمرین کنار هم بودن است و این تمرین می تواند جهان اسلام را یکپارچه کند تا جوامع مسلمان به سوی وحدت اسلامی حرکت کنند.

وی افزود: در روز عید فطر خطبای جهان اسلام با پرداختن به نقاط مشترک مانند توحید کلمه، قرآن و قبله واحد و مقابله با دشمن مشترک، به پیوستن رودخانه ها به یکدیگر و تشکیل اقیانوس بزرگ وحدت اسلامی یاری می رسانند.

سلیمی بیان داشت: عید فطر، عید اولیای الهی و کسانی است که  از در ماه مبارک رمضان از چشمه معنویات الهی نوشیده و اوج می گیرند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در روز عید فطر مسلمانان با پرداخت زکات فطره به سمت پر کردن چاله های فقر در جامعه حرکت می کنند از مال حلال خود می گذرند و به این مساله توجه می کنند که نباید برخی افراد به بیت المال مسلمین بی محابا دست اندازی کنند و با ظلم به نظام اسلامی، باعث فروریختن دیوار اعتماد مردم به نظام شوند.

سلیمی افزود: این جشن، جشن پاکی و صفای دل است که پس از توبه شب های قدر و بازگشت به سوی خداوند،  انسان به شادمانی می پردازد و این شادی کاذب و گذرا نبوده، بلکه یک شادی حقیقی و ماندگار است.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان تاثیر شگرفی در حوزه فردی و اجتماعی در جوامع اسلامی دارد و انسان ها را به سمت خودسازی، عروج معنوی و پای نهادن بر نفسانیات و دل دادن به ترنم وحی الهی سوق می دهد.

سلیمی تصریح کرد: در حوزه تاثیرات اجتماعی در این ماه، غبار از فطرت انسانها پاک می شود و به سمت دستگیری از دیگران و دگر دوستی و پاک کردن جامعه از زشتی ها و پلشتی ها روی می آورند و در راستای پالایش جامعه از کژی ها گام برمی دارند.

وی با اشاره به تبلیغات مخرب دشمنان در ماه رمضان افزود: بوق های تبلیغاتی غرب و شبکه های ماهواره ای تلاش فراوانی کردند تا مردم و جوانان را به روزه خواری ترغیب کنند اما برخلاف آنها سیل عظیم جمعیت جوانان به سمت مساجد و جلسات معنوی گرایش پیدا کردند و این مساله نشان می دهدکه باید بیش از گذشته تلاش کرد تا ایمان راسخ جوانان مورد تهاجم دشمنان قرار نگیرد.

کد N1330776

وبگردی