آفتاب
مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیران فرهنگی نباید سلایق شخصی را در حوزه‌های مأموریتی دخالت دهند

مدیران فرهنگی نباید سلایق شخصی را در حوزه‌های مأموریتی دخالت دهند

زنجان-مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدکرد: مدیران فرهنگی نباید سلایق شخصی را در حوزه‌های مأموریتی دخالت دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی احمدی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه سومین دوره کارگروه‌های تخصصی فرهنگ و هنر و فرهنگ و جامعه در سالن شهید شهریاری استانداری زنجان افزود: یک مدیر فرهنگی باید اهل تحقیق بوده و از نگاه سطحی‌  به مسائل بپرهیزد.

وی ادامه داد: ازجمله ویژگی‌های مدیران فرهنگی تمایل به تکامل و پیشرفت، آزاداندیشی بر اساس عقلانیت و منطق، اعتقاد داشتن به آرامش  و  امنیت سازمان، عدالت‌خواهی ازجمله ویژگی‌های مدیران فرهنگی است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر جامع‌نگری و شناخت اوضاع و معضلات فرهنگی جامعه از سوی مدیران فرهنگی گفت: مدیران فرهنگی نباید سلایق شخصی را در حوزه‌های مأموریتی دخالت دهند.

احمدی افزود: ویژگی‌های مدیران فرهنگی از سه منظر باورها و تمایلات، اندیشه و آگاهی مدیران و عمل و رفتار مدیران موردبررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای ویژگی مدیران در حوزه باورها و تمایلات زیرشاخه‌هایی تعیین‌شده است، گفت: واقع‌نگر بودن و پرهیز از نگاه‌های سطحی و روبنایی، میل به تکامل و پیشرفت، آزاداندیشی، اعتقاد به امنیت و آرامش ازجمله ویژگی‌های یک مدیر در حوزه باورها و تمایلات است.

احمدی افزود: وقتی جامعه‌ای بر اساس یک تفکر کارشناسانه شکل بگیرد معضلات و مشکلات حوزه فرهنگ بهتر شناخته می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ادامه با بیان اینکه فلسفه تشکیل کارگروه‌های تخصصی، نگاه کارشناسانه است تصریح کرد: کارگروه‌های فرهنگ و هنر باید به‌ویژگی‌های مدیریتی آشنا باشند و یک مدیر فرهنگی باید اهل تحقیق باشد.

احمدی افزود: وقتی جامعه بر اساس تفکر کارشناسانه شکل بگیرد، معضلات حوزه فرهنگ بهتر شکل‌گرفته و بر این اساس معضلات بر پایه واقعیت ارائه می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه رمز موفقیت پیامبران و امامان، اعتقاد به افکار عمومی بود، گفت: اعتمادسازی در افکار عمومی یکی از ویژگی‌های مدیران فرهنگی است.

کد N1330464

وبگردی